تاریخ : 1399,یکشنبه 31 فروردين19:30
کد خبر : 73881 - سرویس خبری : اخبار

مطابق با دیگر کارکنان دولت؛

موافقت نوبخت با افزایش حقوق ایثارگران


موافقت نوبخت با افزایش حقوق ایثارگران

رئیس سازمان برنامه و بودجه با افزایش ۵۰ درصدی حقوق ایثارگران، همانند دیگر کارکنان دولت موافقت کرد....

فاش نیوز -  درپی نامه نگاری و پیگیری های مشاور امور ایثارگران رئیس سازمان برنامه و بودجه، نوبخت موافقت خود را با تسری اجرای پنجاه درصد افزایش حقوق و مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به ایثارگران، اعلام کرد.

 برپایه این گزارش، درپی نامه نگاری، مکاتبات و پیگیری های مستمر جانباز حسین صفری، مشاور امور ایثارگران رئیس سازمان برنامه و بودجه با محمدباقرنوبخت، درخصوص تسری اجرای پنجاه درصد افزایش حقوق و مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به ایثارگران، وی با ارسال پیامی موافقت خود با این درخواست را اعلام کرد.

در پیام رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشاور خود در امور ایثارگران آمده است:

سردار صفری عزیز ... این میلاد خجسته مبارک ها باد... در پی مشاورت جنابعالی  مقرر شد افزایش ٥٠ درصدی امتیازات فصل دهم شامل حدود ٩٠ هزار نفر از عزیزان مورد نظر می شود.

گفتنی است جانباز حسین صفری که سال گذشته از سوی محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان مشاور وی در امور ایثارگران انتخاب شده است در نامه ای به وی خواستار این مهم شده بود که متن کامل این نامه صریح و بی تعارف به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر نوبخت، معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور
باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد
احترام به استحضار می رساند شایسته بود نهادهای متولی امور ایثارگران قبل از آنکه به فکر منافع و اجرای قوانین برای خود باشند به فکر ایثارگران که آنان را به ظاهر ولی نعمتان خود می دانند می بودند.
از آنجا که اجرای پنجاه درصد افزایش حقوق و مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری توسط اینجانب طی جلسات حضوری و تماس های تلفنی پیگیری می شد، دریغ از آنکه متولیان کوچکترین گامی در این مسیر برداشته باشند. اکنون که با همت و دستور حضرتعالی این موضوع در حال اجرایی شدن است، بنیاد هم مکاتبه ای طی شمار ۰۰/ ۹۸ / ۳۳۹۹۱۱ تاریخ ۹۸/ ۱۲ / ۲۰ انجام داده است! در عین حال لازم می دانم ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های جنابعالی، جامعه ایثارگری که شامل شهدا، جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلی مشمول قانون حالت اشتغال می شوند را در وضعیت های مختلف تشریح نمایم

الف) مشمولین حالت اشتغال که حقوق خود را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می کنند.

ب) مشمولین حالت اشتغال که سنوات خدمت آنان تکمیل نشده و همچنان حقوق حالت اشتغال خود را از دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح دریافت می کنند.

ج) مشمولین حالت اشتغال که سنوات خدمت آنان تکمیل شده و حتوت خود را از صندوق های بازنشستگی کشوری ،لشکری و ... دریافت می کنند.

در خصوص دو گروه "الف و ب" بخشنامه ارسالی از سازمان برنامه و بودجه می تواند تامین کننده حقوق قانونی و به حق آنان باشد.

لکن در خصوص گروه "ب" که حسب ماده 4 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می بایست حقوق بازنشستگی آنان معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه شود باکم لطفی و بی مهری متولیان مواجه شده است که این مهم توجه ویژه جنابعالی را می طلبد.
لذا با عنایت به اهتمام حضرتعالی در خصوص اجرای قوانین به حق ایثارگران، خواهشمند است به منظور تحقق حقوق حقه آنان به مبادی ذیربط دستور لازم و مقتضی را صادر فرمائید.
پیشاپیش از دستور و همکاری خالصانه حضرتعالی کمال امتنان را دارم و موفقیت روز افزون در سنگر خدمت رسانی به جامعه ایثارگران را از خداوند متعال تمنا می نمایم.
حسین صفری
مشاور امور ایثارگران رئیس سازمان برنامه و بودجه

 

گفتنی ست که این قانون از فروردین ماه 99 لازم الاجرا بوده و اعمال می گردد.


کد خبرنگار : 20