تاریخ : 1399,شنبه 30 فروردين12:28
کد خبر : 74136 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارش تصویری از کارگاه تولید ماسک صلواتی

جهاد تمام قد و خستگی ناپذیر رزمندگان گردان انصار/ تصاویر


جهاد تمام قد و خستگی ناپذیر رزمندگان گردان انصار/ تصاویر

رزمندگان ایستگاه صلواتی گردان انصار الرسول مزار شهدای تهران، این روزها به جهادی دیگر در سنگری دیگر مشغولند

شهید گمنام

فاش نیوز - رزمندگان ایستگاه صلواتی گردان انصار الرسول مزار شهدای تهران، این روزها به جهادی دیگر در سنگری دیگر مشغولند و از صبح تا ساعات انتهایی شب را به تولید ماسک در کارگاهی می گذرانند.

خستگی ناپذیرند و رزمنده هنوز خطوط ایثار و گذشت.

 با حاج "محمد کشوری"، رزمنده و جانباز دفاع مقدس و مسئول ایستگاه صلواتی که صحبت می کنیم، تمام حرفش یک جمله است که اگر ما نباشیم، پس چه کسی بایستد؟!... و چقدر این جمله آشناست... شاید روزگاری نه چندان دور در ایامی که به خاک وطنمان تجاوز شد، حاج محمد کشوری و امثالاو با مرامی مردانه و غیرتمند و با همین تفکر مرزهای میهن را حفظ کردند و پای جلوگیری از تجاوز دشمن به میهن ایستادند و به سوی جبهه ها شتافتند.

 این مرام رزمندگان دفاع مقدس و باورهای زیبای انسان دوستانه و عاشقانه و خالصانه آنهاست که باعث شده در ایام بحران هجوم کرونا به جان بسیاری از کشورهای جهان و همچنین کشور عزیزمان ایران، بی تفاوت ننشینند و فقط به سلامتی خودشان فکر نکنند و حفظ جان دیگری را همچون ایام دفاع مقدس بر جان خود ترجیح دهند.

 به هرحال در روزهایی که فاصله اجتماعی توصیه می شود و همه حتی از دیدار بستگان خود بازمانده اند، اینکه گروهی حاضر شوند به صورت رایگان و برای خدا و بدون هیچ منافعی بلکه با خطر انداختن سلامتی خود، در کارگاهی به تولید ماسک بپردازند، کار کمی نیست.

با مسئول ایستگاه صلواتی گردان انصار الرسول گفت و گوی کوتاهی داشته ایم تا سخنان این بزرگ مرد رزمنده سختگی ناپذیر را بشنویم.

با هم این گفت و گوی کوتاه را می خوانیم.


فاش نیوز: شما مدتی ست که کارگاهی برای تولید ماسک صلواتی به راه انداخته اید. توضیح می دهید که چه کسانی درحال حاضر در این کارگاه مشغول فعالیت هستند؟

-  ما رزمندگان ایستگاه صلواتی گردان انصار الرسول از لشگر 27 محمد رسول الله هستیم که سال هاست در گلزار شهدا نبش قطعه 40، به خدمات رسانی و پذیرایی از عموم مردم، زائران مزار شهدا و خانواده شهدا می پردازیم. خدمات ما به صورت پزشک صلواتی، مشاوره حقوقی و روانشناسی صلواتی، سلمانی صلواتی و مشاوره تغذیه صلواتی و ... نیز هست.


فاش نیوز: چه شد که شما تصمیم به چنین کاری گرفتید؟

- با توجه به هجوم ویروس کرونا به سطح کشور، ایستگاه صلواتی را برای جلوگیری از تجمع مردم فعلا" غیرفعال کرده ایم و بر آن شدیم که برای کمک به هموطنانمان شروع به تولید ماسک بکنیم.



 


فاش نیوز: برای انجام این امر، چه اقداماتی انجام دادید؟

- پارچه و کش تهیه کردیم و همچنین ملزومات دیگر و چندین چرخ خیاطی صنعتی را در پارکینگ منزل خودمان قرار دادیم. بیش از 60 بانوی فداکار با چرخ خیاطی از راه دور و در منازلشان در این امر با ما مشارکت می کنند. بانوانی که عاشق وطن خود هستند و در منزل ماسک ها را می دوزند و تحویل ما می دهند.

فاش نیوز: ماسک ها به کجا تحویل داده می شود؟

- به بیمارستان های استان های سراسر کشور تحویل داده می شود از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، گیلان و مازندران و ... و به استفاده بیماران و کادر درمانی می رسد. ماسک ها در بیمارستان ها توسط دستگاه اتوکلاو ضدعفونی خواهند شد.


فاش نیوز: نحوه توزیع آن به بیمارستان ها به چه صورت است؟

- رزمندگان پزشکی هستند که با ما همکاری دارند، با مراکز درمانی استان ها مرتبط هستند و به آنها که اطلاع می دهند، آنها با مکاتبه به ما اعلام نیاز می کنند. به ما متصل می شوند و یا ما برایشان ماسک را ارسال می کنیم و یا نماینده ای از طرف آنها ماسک را تحویل می گیرد.




فاش نیوز: چه ماسکی تولید می کنید؟

- ماسک سه لایه که در صنف پزشکی و بیمارستان ها به آن ماسک جراحی نیز گفته می شود. از پارچه ای هم استفاده می کنیم که مورد تایید و توصیه وزارت بهداشت است.


فاش نیوز: روزانه چند نفر آنجا حضور دارند؟ و تولید شما چقدر است؟

- روزانه بیش از 20 نفر از جانبازان و رزمندگانمان اینجا حضور دارند و تولید ما بیش از 7 هزار ماسک هست.


فاش نیوز: الان در شرایطی هستیم که بیشتر مشاغل تعطیل شده اند و ایستگاه صلواتی خود شما هم که غیرفعال شده. چرا شما نرفتید در قرنطینه خانگی و از خودتان مراقبت کنید؟

- حرف شما صحیح است. ولی همیشه در بحران یا جنگ ها نیاز است کسانی خطوط اول جبهه را پر کنند. از جمله پزشکان و پرستاران ما که در این داستان مدافعان سلامت هستند. اما در کنار آنها، کارهای دیگری هم لازم بود. وقتی در سطح کشور به ماسک نیاز هست.

افرادی که الان اینجا هستند خودشان جانباز و در معرض آسیب هستند و ممکن است خودشان در خطر قرار بگیرند. به هرحال کارگاه جمعی ست. اما چون به گونه ای جهادگر هستند و گروه جهادی بینشش این است که باید در خاکریز اول برای دفاع بایستند، نمی توانند بی تفاوت باشند.  برای اینکه مردم صدمه نبینند. مردم به راحتی در قرنطینه باشند، ما هم وظیفه خودمان را انجام می دهیم.


فاش نیوز: چرا نگفتید ما چرا؟ جوان ها این کارها را انجام دهند؟

- نمی خواهم شعاری حرف بزنم شاید خانواده ما هم این نگرانی را داشتند ولی رزمنده نمی تواند به مشکل مملکتش بی توجه باشد. اینجا همه بچه های جنگ هستند. اینطوری نمی شود که من بگویم نروم، شما هم نروی، پس چه کسی برود؟!

این بچه ها وقتی زلزله آمد، رفتند سر پل ذهاب. وقتی سیل اهواز پارسال آمد، رفتیم آنجا. بچه های ما از آشپزی تا تهیه ارزاق و ... همه را انجام می دادند. هر جا که نیاز به کمک به مردم باشد، گروه جهادی رزمندگان گردان انصار الرسول پیشرو و جلودار است.


فاش نیوز : چه توصیه ای به مردم دارید؟

-  شما که قرار است قرنطینه باشید و مراقب سلامتی خودتان، باشید. ما هم وظیفه مان کم رسانی و تامین نیازها و ایستادن در خط سنگر است، می ایستیم. می خواهم خواهش کنم که افرادی که توان کمک دارند، به کمک ما بیایند مخصوصا" افرادی که خیاطی بلد هستند تا بتوانیم روزانه تعداد ماسک بیشتری تولید کرده و به دست مردم برسانیم.

من از همه پزشکان و پرستارانمان تشکر می کنم که در این برهه از زمان که همه کشورها مشکلات شدید و عدیده ای داشتند، به همت آنها و مردم، ما درحال گذر از این بحران هستیم. ان شالله بتوانیم با عبور از این بحران کرونا و وجود سلامتی بیشتر برای مردم امسال را ادامه بدهیم.

 

فاش نیوز: سپاس از شما و خسته نباشید

 

گزارش از شهید گمنام

 


کد خبرنگار : 20