تاریخ : 1399,شنبه 30 فروردين18:25
کد خبر : 74159 - سرویس خبری : اخبار

فرزندان شاهد:

چرا ارزش سهام شاهد در حد انتظار نیست؟!


چرا ارزش سهام شاهد در حد انتظار نیست؟!

شرکت ذخیره شاهد با اهدائی مبارک اولیه از طرف امام عزیز (ره) و با هدف جمع آوری بخشی از پس‌انداز ها و دارائی‌های فرزندان معزز شهدا جهت سرمایه‌گذاری و حفظ اصل دارائی و ایجاد ارزش افزوده برای آن ها...

جمعی از فرزندان شاهد سهامدار - به سردبیر محترم سایت وزین فاش نیوز با سلام و احترام، اینجانبان جمعی از فرزندان شاهد که سهامداران عمده شرکت ذخیره شاهد می باشیم مطالبی را جهت اطلاع به استحضار می رسانیم؛ همانطور که می دانید شرکت ذخیره شاهد در سال 74 توسط شرکت شاهد، به‌ منظور انجام امور سهام فرزندان معظم شهدا و آزادگان تأسیس گردید، در سال 84 هم‌زمان با ورود شرکت شاهد به بورس و عضویت اکثریت سهامدار در مؤسسه اندوخته شاهد، این شرکت به مؤسسه اندوخته شاهد فروخته شد؛ لذا از سال 84 تاکنون وظیفه‌ی اصلی شرکت ذخیره شاهد، انجام امور اعضا و اجرایی نمودن سیاست‌های ابلاغی از سوی مؤسسه اندوخته شاهد در ارتباط با امور سهام اعضای محترم بوده است.

حال که شرکت به نمایندگی از فرزندان شاهد و آزادگان، امور را اداره می کند بنابراین چون عمده سهام شرکت متعلق به یادگاران شهید می باشد باید در بین شرکت های بورسی سرآمد و درجه یک باشد؛ علی الخصوص که شرکت با اهدائی مبارک اولیه از طرف امام عزیز (ره) و با هدف جمع آوری بخشی از پس‌انداز ها و دارائی‌های فرزندان معزز شهدا جهت سرمایه‌گذاری و حفظ اصل دارائی و ایجاد ارزش افزوده برای آن ها تشکیل شده است اما بنا به دلایلی می بینیم که شرکت های دیگر علی رغم ضررده بودن، رشدهای چندبرابری داشته اند ولی شرکت ذخیره شاهد که دارای شرکت های زیرمجموعه و پتانسیل ها و دارایی های بی شمار می باشد نسبت به دارایی هایی که دارد رشد کمتری داشته است که فعالان بازار دلایلی چند ذکر کرده اند که به استحضار می رسد. امید است این شرکت با رفع موانع بتواند قدمی در راستای شفاف سازی برای دستیابی به سود منطقی که حق این عزیزان می باشد بردارد.

1. عدم تعیین تکلیف زمین ملارد با وجود اینکه به مزایده گذاشته شد و با وجود افشای اطلاعات بااهمیت که خاطره ای تلخ در ذهن سهامداران ایجاد و در روزی افشا کرد که می شد با اندکی صبر و ارائه در روز بعد مانع ریزش 13 درصدی سهم شد.

2. عدم تعیین تکلیف پروژه کن که «ثعمرا» به عنوان برنده مزایده تعیین و از مزایای افشای نوع ب بهره مند گردید ولی شرکت ذخیره شاهد تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

3. عدم تعیین تکلیف زمین های نمین و عدم ارائه هر نوع اطلاعات، و پنهان کاری در این باره.

4. با وجود گذشت چندین سال از عمر شرکت، تجدید ارزیابی در دستور کار نیست تا بلکه در شرایطی که وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس این امتیاز را در اختیار همه شرکت ها قرار داده اند، از این شرایط به نحو بهینه استفاده گردد و محرکی برای رشد سهم باشد.

5. عدم ارائه صورت های شش ماهه که با اخطار سازمان بورس مواجه و تهدید به تعلیق نموده اند، یکی دیگر از مشکلاتی است که باید در اسرع وقت رفع شود. چون وجهه درستی در بین فعالان بورس ندارد و مانع رشد سهم می شود.

6. تعیین تکلیف نکردن شرکت هایی که قرار است در بورس عرضه اولیه شوند.

گفتنی است اسامی سهامداران که امضاکنندگان این نامه هستند در صورت نیاز ارائه خواهد شد. شرکت به دلایل مبهمی مانع رشد سهم و عدم شفاف سازی پروژه ها می شود که کمترین حق ما سهامداران اطلاع از وضعیت شرکت می باشد.

با تشکر - جمعی از فرزندان شاهد سهامدار


کد خبرنگار : 23