تاریخ : 1399,سه شنبه 02 ارديبهشت22:02
کد خبر : 74210 - سرویس خبری : سلامت

اعطای بسته‌ فرهنگی و بهداشتی برای ایثارگران در ماه خدا


اعطای بسته‌ فرهنگی و بهداشتی برای ایثارگران در ماه خدا

بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص بسته‌های فرهنگی و بهداشتی به ایثارگران به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص بسته‌های فرهنگی و بهداشتی به ایثارگران به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به هم‌زمانی شروع سال ۱۳۹۹با میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و حضرت مهدی (عج) گفت: امیدواریم این هم‌زمانی زمینه ساز برکت و اتفاقات مثبت در سال جدید باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین جامعه ایثارگری گفت: بنیاد از دستگاه‌هایی بود که به محض شیوع این بیماری در کشور اقدام به برگزاری جلسات و تشکیل کمیته پدافند غیرعامل برای مواجهه با این بیماری کرد و خوشبختانه تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد که به‌سرعت اجرایی شدند.

شهیدی ضمن قدردانی و تشکر از کادر درمان و پزشکان کشور افزود: این عزیزان با فداکاری برای مقابله با این بیماری تلاش کرده‌اند. حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مسیر پیشگیری و درمان ایثارگران مبتلا به این بیماری تلاش‌های زیادی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت این ماه مبارک بسته‌های فرهنگی، بهداشتی و معیشتی را برای گروه‌های در معرض خطر ایثارگری تدارک دیده که بزودی کار توزیع این بسته‌ها در استان‌ها آغاز می‌شود.

شهیدی افزود: با وجود مشکلاتی که در هفته‌های نخست شیوع کرونا در زمینه تهیه لوازم بهداشتی وجود داشت با همکاری شرکت بیمه دی تاکنون بیش از ۱۰ هزار بسته کامل بهداشتی تهیه و در بین گروه‌های حساس ایثارگری از جمله والدین سالمند شهدا و جانبازان شیمیایی و ایثارگران دارای بیماری‌های خاص در سراسر کشور توزیع شد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: علاوه بر این اقلامی نیز توسط خود ادارات کل بنیاد در استان‌ها تهیه شده و در اختیار ایثارگران قرار گرفته است. در کنار این مبالغی نیز برای کمک به تهیه ملزومات پزشکی و درمانی ایثارگران در اختیار ادارات کل بنیاد استان‌ها قرار گرفته است. همچنین جمعی از ایثارگران و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این راستا کمک‌هایی را به ایثارگران انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بنیاد در سراسر کشور نیز خدمات درمانی را به‌صورت مستمر به ایثارگران عزیز درگیر کرونا ارائه می‌کنند افزود: بیمه تکمیلی درمان نیز تمام هزینه‌های مربوط به درمان را تقبل می‌کند. این خدمات همچنان ادامه خواهد یافت و امیدواریم به‌زودی شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم.

شهیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات ایثارگران گفت: تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد و ایثارگران فاقد درآمد و حقوق با توجه به مسائل اقتصادی و تنگناهای مالی موجود در کشور دارای مشکلات زیادی هستند که با توجه به این مسئله نسبت به شناسایی این ایثارگران عزیز اقدام شده و این کمک معیشت ماهانه در حال پرداخت است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان از تخصیص وام‌های قرض الحسنه از سوی صندوق قرض الحسنه شاهد به ایثارگران آسیب دیده در موضوع کرونا خبر داد و گفت: تاکنون بخشی از این مبالغ پرداخت شده و بخشی دیگر نیز در آینده تخصیص داده می‌شود.