تاریخ : 1399,چهارشنبه 03 ارديبهشت15:33
کد خبر : 74229 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

پربازیگرترین سریال دفاع‌مقدسی آماده پخش می‌شود



سریال «ایل‌دا» که به خاطر شیوع کرونا از ادامه تصویربرداری در لوکیشن‌های واقع در ارتفاعات خرم‌آباد دست کشیده است، فعلا مراحل تدوین را ادامه می‌دهد تا ۳۰ درصد از ضبط باقیمانده را در ۲ ماه زمان مناسب به انجام برساند.

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2020/04/21/2/2773365.jpg

«ایل‌دا» به نویسندگی نوشین پیرحیاتی در حوزه دفاع‌مقدس ساخته می‌شود و اتحاد، همبستگی و ایستادگی مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق مرزنشین و غرب کشور در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ را روایت می‌کند.

این سریال نمایشی از انقلاب، جنگ و دفاع‌مقدس خواهد داشت، چرا که از حماسه‌های ۵۸ و ۵۹ مرزنشینان و عشایر شروع و به روزهای سخت جنگ تحمیلی هم می‌رسد.

مجید مظفری، پوریا پورسرخ، فاطمه گودرزی، خسرو شهراز، علی دهکردی، جعفر دهقان، کاظم هژیرآزاد، کورش سلیمانی، امیرمحمد زند، غلامرضا علی‌اکبری، سینا رازانی، مهدی صبایی، شهین تسلیمی، مسعود چوبین، رضا نجفی، مژگان صابری، بهروز چاهل، محمدصادق ملک، سیامک ادیب، معصومه بافنده، پویان گنجی، دریا مرادی‌دشت، زینب قادری، مسعود امین ناجی و... در سریال ایفای نقش دارند.

مطابق با برنامه‌ریزی پیش از شیوع کرونا قرار بود سریال تا پایان فروردین به تصویربرداری خود پایان دهد که با توجه به شیوع بیماری فعلا زمان ضبط دوباره آن مشخص نیست. در حال حاضر بخشی از لوکیشن‌های سریال که در فضای طبیعی ارتفاعات و روستاهای اطراف خرم‌آباد ساخته شده‌اند، توسط عواملی از گروه نگهداری می‌شود تا ۲ ماه تصویربرداری باقیمانده در فرصت مناسب و با ایجاد شرایط مساعد پی گرفته شود.

هر چند نقش‌آفرینی جمعی از بازیگران اصلی از جمله پوریا پورسرخ، خسرو شهراد و کورش سلیمانی پایان یافته اما عمده بازیگران آن باید در سکانس‌های پیش رو حضور یابند.

«ایل‌دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کننندگی علیرضا سبط‌احمدی از حضور جمعی از بازیگران شناخته شده به همراه هنرمندان بومی استفاده می‌کند.

در این راستا بیش از ۳۵ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون با گریم‌های متفاوت در آن حضور دارند.

گروه تولید «ایل‌دا» هم‌اکنون از فرصت استفاده کرده و مشغول انجام مراحل فنی و نیز تدوین بخش‌های ضبط شده سریال هستند تا با استفاده از ۷۰ درصد سریال که جلوی دوربین رفته است، این سکانس‌ها را آماده پخش کنند.


منبع : مشرق