تاریخ : 1399,شنبه 06 ارديبهشت13:17
کد خبر : 74306 - سرویس خبری : اخبار

فتنه گران هم مثل بی‌بی‌سی، موفقیت ملی را سانسور کردند

«صدای آمریکا» از رسانه‌های «فتنه گر» بلند شد



«صدای آمریکا» از رسانه های «اصلاح طلب» بلند شد

همان طیفی که دیروز مدعی بود که ما ایرانی‌ها قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم، این روزها چشمان خود را بر توانایی تحسین‌برانگیز جوانان ایرانی بسته است.

صبح چهارشنبه- ۳ اردیبهشت- یک افتخار ملی در ایران در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت. جوانان مومن، متخصص و انقلابی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانش و استعداد عظیم ایرانیان را به رخ جهان کشیدند و این افتخار، مقامات دولت تروریست و غارتگر آمریکا را آشفته و عصبی کرد.

ماهواره نور به ‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. ماهواره‌بر قاصد که ماهواره نور را به فضا پرتاب کرد سه مرحله‌ای و به‌صورت‌ ترکیبی سوخت جامد و مایع است.

یکی از فعالین فضای مجازی با اشاره به این افتخار ملی نوشت: «طبق اطلاعات اعلامی، ماهواره نور با موفقیت پرتاب شده، در مدار ۴۲۵ کیلومتری قرار گرفته و با ایستگاه زمینی ارتباط برقرار کرده است. این یعنی سپاه انقلابی ما، علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها و خرابکاری‌ها، به توانایی اجرای موفق هر سه مرحله پرتاب ماهواره دست پیدا کرده است».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای با اشاره به این موفقیت تحسین برانگیز نوشت: «ایران در ادامه این مسیر می تواند شکل گیری یک تهدید موشکی را همان لحظه آغاز در هر کجای جهان که باشد، رصد کند. این امر توان دفاع موشکی کشور در حراست از آسمان کشور را "فضاپایه" می کند. این چیزی است نظام هشداردهی فضایی خوانده می شود و تعداد بسیار اندکی از کشورها در جهان از این قابلیت بهره مند هستند».

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه با اشاره به قابلیت های ماهواره نور گفته بود: «قرار گرفتن این ماهواره چندمنظوره در فضا هم در عرصه IT  و نبردهای اطلاعاتی می‌تواند برای ما ارزش افزوده استراتژیک تولید کند و هم در جنگ‌های اطلاعاتی زمینه‌های قدرتمندی را برای ما ایجاد می‌کند».

عصبانیت ترامپ از افتخار ملی ایرانیان

پرتاب ماهواره نور به فضا، هم در بعد عملیاتی- علیرغم کارشکنی ها و تحریم ها و تهدیدها- و هم در بعد اطلاعاتی-علیرغم وجود دستگاه های عریض و طویل جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا- یک شاهکار بود. این شاهکار ملی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را عصبی و آشفته کرد.

ترامپ، روز چهارشنبه در پیامی توئیتری به آنچه مزاحمت قایق‌های توپ‌دار ایرانی برای ناوهای آمریکایی خواند، واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «من به نیروی دریایی ایالت متحده دستور داده‌ام که در صورت ایجاد مزاحمت قایق‌های توپ‌دار ایرانی برای کشتی‌های ما در دریا [خلیج‌فارس] به سوی آنها شلیک و آنها را منهدم کنند».

ترامپ در حالی به مسئله رویارویی شناورهای ایران و آمریکا واکنش نشان داد که این مسئله مربوط به جمعه پیش از آن بود و پنج روز از آن اتفاق گذشته بود. کارشناسان مسائل بین الملل در توضیح این رفتار مضحک تاکید کردند که، کاخ سفید در واقع می‌خواست در مقابل خبر غافلگیرکننده پرتاب ماهواره ایرانی به فضا، واکنش نشان دهد. اما چون پرتاب این ماهواره، ادعاهای آمریکا در مسئله «ابرقدرتی در اشراف اطلاعاتی» را حسابی زیر سوال برده بود، بنابراین کاخ سفید موضوع موشک و ماهواره را مسکوت گذاشته اما ضمنا طوری موضع گرفت که تداعی واکنش و تهدید نظامی علیه ایران را بکند».

سانسورچی ها به خط شدند

یکی از کارویژه های اصلی رسانه های معاند از جمله بی بی سی(رسانه دولت استعماری انگلیس)، صدای آمریکا(رسانه دولت غارتگر و تروریست آمریکا)، ایران اینترنشنال(رسانه وابسته به آل سعود)، رادیو فرانسه، دویچه وله آلمان، العربیه و...ترویچ «خودتحقیری» و «خودکوچک بینی» و «بی انگیزگی» و «یأس و ناامیدی» در مردم ایران است.

این رسانه ها در راستای سیاست تبلیغی و رسانه‌ای نظام سلطه، جلوه‌های امیدبخش را پنهان کرده، عیوب کوچک را بزرگ و محاسن بزرگ را کوچک نشان می دهند. رسانه های مذکور با وارونه‌ نشان دادن واقعیّت‌ها، در پی آن هستند تا مردم و حتی مسئولان را از آینده ناامید کرده و اینگونه القاء کنند که تنها گزینه موجود برای مردم ایران، تسلیم شدن در برابر خوی غارتگری و دیکتاتوری آمریکاست.

اینکه دولت آمریکا و تروئیکای اروپایی(انگلیس، فرانسه، آلمان) اربابان جهان بوده و مردم سایر کشورها از جمله ایران، صرفا رعیتی «توسری خور» هستند که جز «بله قربان گویی» کار دیگری از آنها ساخته نیست.

برای همین، هروقت یک اقدام افتخارآمیز از سوی جوانان ایرانی انجام می شود و غرور ملی ایرانیان را نمایش می دهد، این رسانه ها که سانسورچی های ماهری نیز هستند، به خط شده و در پی سرکوب این غرور ایرانی برمی آیند.

آخرین نمونه، واکنش رسانه های معاند درباره پرتاب موفقیت آمیز و افتخارآمیز اولین ماهواره نظامی ایران به فضاست.

در همین رابطه، «صدای آمریکا» با هدف تحقیر و توهین مردم ایران در مطلبی با عنوان «برای تلویزیون بوده است» نوشت: «پرزیدنت ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید در پاسخ به درخواستی مبنی بر اظهارنظر درباره گزارش‌های مرتبط با اقدام ایران در پرتاب یک ماهواره نظامی، گفت:"این کار برای تلویزیون(اقدامی نمایشی) بوده است. ما ایران را به دقت زیر نظر داریم. اطلاعات ما در مورد ایران بیش از [خود] آنها است».

دیگر رسانه های معاند از جمله رادیو فردا و رادیو زمانه نیز همراستا با بی بی سی و صدای آمریکا به توهین و تحقیر مردم ایران پرداختند.

همصدایی رسانه های اصلاح طلب با رسانه های معاند!

حساب رسانه هایی همچون «بی بی سی فارسی» و «صدای آمریکا» و «سعودی اینترنشنال» کاملا مشخص است. آنها به فرموده سران استکبار می نویسند و کارویژه شان تحقیر و توهین به مردم است.

اما نکته قابل تأمل و البته قابل تأسف در روزهای گذشته، همصدایی رسانه های اصلاح طلب با رسانه های معاند بود.

در حالیکه روز پنج شنبه- ۴ اردیبهشت- صفحه اول روزنامه های کشور به اقدام افتخارآمیز جوانان غیور ایرانی اختصاص داشت، برخی از روزنامه های اصلاح طلب، در صفحه اول خود هیچ اشاره ای به این اتفاق بسیار مهم نداشته و برخی دیگر از روزنامه های اصلاح طلب نیز این خبر را در سطح خبرهای دست چندم و کم اهمیت منتشر کردند!

در همین رابطه، روزنامه اعتماد- متعلق به الیاس حضرتی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس و روزنامه شرق به هیچ عنوان در صفحه اول به پرتاب موفقیت آمیز و غرورآفرین ماهواره ایرانی به فضا هیچ اشاره ای نکردند.

رسانه های اصلاح طلب پیش از این نیز سیلی سپاه به داعش، موفقیت های نیروهای مسلح در مقابله با تروریسم، تشییع پیکر شهدای غواص، تشییع پیکر شهدای مدافع حرم، تشییع پیکر شهدای گمنام، تشییع پیکر شهدای حافظ امنیت در ناجا، اقدامات غرورآفرین ارتش، راهپیمایی سراسری علیه اغتشاشگران، برگزاری دادگاههای مفسدان کلان اقتصادی، برخورد دستگاه قضا با مدیران نجومی بگیر، دستگیری جاسوس ها و...موارد متعدد دیگر را سانسور کرده اند.

برگی دیگر از کارنامه حامیان تئوری «آبگوشت بزباش»

 همصدایی برخی رسانه های اصلاح طلب با رسانه های معاند در ماجرای پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی، برگی دیگر از کارنامه حامیان تئوری «آبگوشت بزباش» بود.

به عبارت دیگر همان طیفی که دیروز مدعی بود که ما ایرانی‌ها قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم، این روزها چشمان خود را بر توانایی تحسین‌برانگیز جوانان ایرانی بسته است.

حامیان تئوری آبگوشت بزباش می گویند «خودکفایی مزخرف است» و «باید مدیر از خارج وارد کنیم» و «آمریکا می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد» و...

این دیدگاه غلط، عقیم و بی‌فایده می‌گوید «ما نمی‌توانیم؛ رونق و پیشرفت اقتصادی تنها و تنها با امتیازدادن به آمریکا و تروئیکای اروپایی امکانپذیر است». این در حالی است که تمام کشورهایی که امروزه حرفی برای گفتن در هر عرصه‌ای دارند، جز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود به این جایگاه نرسیده‌اند.

این طیف در مسئله برجام، عیار ادعاهایش را مشخص کرد. آنجا که اعتماد مطلق به آمریکا و اروپا و بی اعتمادی به جوانان و غفلت از توان عظیم داخلی، مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مواجه کرد. افزایش سرسام آور قیمت دلار، خودرو، مسکن، سکه، لوازم خانگی و اقلام خوراکی تنها بخشی از نتایج خسارت بار حامیان تئوری آبگوشت بزباش است.

پیش از این، «مصطفی تاجزاده» از فعالین اصلاح طلب و از محکومین فتنه ۸۸ صراحتا گفته بود: «تفاوت ما با براندازان عمدتاً در راه‌حلی است که ارائه می‌کنیم آنان یا به انقلاب باور دارند یا به سرنگونی با کمک قدرت‌های خارجی به طور مشخص امریکا. ما با هر دو راه مخالف هستیم به دلیل اینکه هزینه چنین اقداماتی به مراتب بیشتر از مزایا و فواید آنها می‌بینیم و معتقدیم که اصلاحات اگر چه کند و زمانبر اما با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر و با حفظ نظم و ثبات می‌تواند ما را به اهداف مشترک نزدیک کند».

به نقل از مشرق