تاریخ : 1399,دوشنبه 08 ارديبهشت17:26
کد خبر : 74389 - سرویس خبری : فضای مجازی

دل‌نوشته دختر شهید شیرودی بعد از ۳۹ سال دلتنگی



«آناهیتا شیرودی» دختر شهید «علی‌اکبر شیرودی» به‌مناسبت سی و نهمین سالروز شهادت پدرش، دل‌نوشته‌ای را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد.

وی چند روز قبل، در آستانه سی و نهمین سالروز شهادت پدرش، نوشت: «چند‌ روز مانده تا این تاریخ لعنتی ۸ اردیبهشت، روزی که برای همیشه رفتی... توانی برای نوشتن ندارم فقط؛ امسال خیلی دلتنگ‌ترم، دلتنگ‌تر از سال پیش؛ دو سال پیش و حتی ۱۰ سال پیش؛ امسال خیلی دلتنگم خیلی...».

روایت کوتاه دختر شهید از 39 سال دلتنگی پدر + عکس

بر اساس این گزارش، شهید علی‌اکبر شیرودی از قهرمانان شهید هوانیروز ارتش، بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از ۴۰‌ بار سانحه و بیش از ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به هلی‌کوپترش، باز سرسختانه به نبرد خود ادامه داد.

وی سرانجام در ۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۰، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس‌گیری ارتفاعات «بازی‌دراز» به سوی سرپل ذهاب گسیل کرده بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید مصطفی چمران، شیرودی را «ستاره درخشان جنگ کردستان» نامیده و شهید ولی‌الله فلاحی نیز وی را «ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها» خوانده است.


منبع : دفاع پرس