تاریخ : 1399,سه شنبه 09 ارديبهشت13:24
کد خبر : 74398 - سرویس خبری : اخبار

اهمیت تبیین نقش ناجا در دفاع مقدس



سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عصر امروز (دوشنبه) در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ناجا که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: یکی از نهاد‌های انقلابی که نقش قابل توجهی در دوران دفاع مقدس داشته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه تاکنون حق آن در این رابطه به خوبی ادا نشده است.

وی با اشاره به نقش آفرینی نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس گفت: این نهاد انقلابی در دوران دفاع مقدس در قالب کمیته، شهربانی، ژاندارمری نقش مهمی را در دفاع از کشور داشته است که در این رابطه می‌توان به حضور لشکر ۲۸ روح الله در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس اشاره کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: همه ما اعم از مجموعه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همه رده‌های مختلف نیروی انتظامی باید تلاش کنیم تا نقش نیروی انتظامی را در گرامی‌داشت چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس حداقل برای یکبار تبیین کنیم و افتخاراتی که این عزیزان در دوران دفاع مقدس به دست آوردند را برای نسل جوان جامعه بازگو و تبیین کنیم.

وی با اشاره به روز‌های آغازین جنگ تحمیلی و نقش رزمندگان غیور ناجا در دفاع از میهن اسلامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در دفاع ۳۴ روزه از خرمشهر در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی نقش پررنگی داشته است که کمتر به آن پرداخته شده است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه ماموریت‌های امروز ناجا نیز این نهاد انقلابی را همچنان به دوران دفاع مقدس متصل کرده، گفت: ناجا بنا به اقتضائات عملیاتی و ماموریتی خود همچنان در راه اعتلای امنیت و آرامش کشور شهید می‌دهد و باب شهادت همواره در این نهاد انقلابی باز است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای جامعه مخاطب تصریح کرد: در جلسه‌ای که به همراه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح محضر فرمانده معظم کل قوا جهت ارائه گزارش پنج ساله مشرف شدیم، حضرت آقا فرمودند «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان‌که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعاً فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست».

سردار کارگر با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی انتظامی همچنان در حال خدمت مجاهدان و اقدام انقلابی در راستای برقراری امنیت در مرز‌ها و داخل کشور است و این کار را با همان روحیه و فرهنگی که از دوران دفاع مقدس به دست آورده انجام می‌دهد که این جای خرسندی و افتخار دارد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی است، افزود: هر آنچه که امروز داریم و به آن افتخار می کنیم اعم از پیشرفت های علمی و فن‌آورانه و همچنین پیشرفت های دفاعی و فضایی و... همه به برکت دفاع مقدس و روحیه منبعث شده از آن است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های این عزیزان در راس دفاع مقدس قرار دارند، گفت: باید نسبت به تکریم این عزیزان و رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تلاش کنیم، چراکه حماسه های بی بدیل دفاع مقدس توسط این عزیزان رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه روحیه دفاع مقدس در ناجا جاری و ساری است، افزود: شهدایی که ناجا در جریان عملیات های مقابله با اشرار در مرزها و یا در داخل شهرها می دهد، با پیروی و تاسی از شهدای جنگ تحمیلی و برای دفاع از امنیت وارد عرصه شده اند و با مجاهدت خود آرامش را به مردم هدیه می دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در برگزاری مراسمات گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم و یکی از این ظرفیت‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، امروز استفاده از فضای مجازی است که می‌تواند ما را در برگزاری مراسمات غیرحضوری کمک کند.

وی در پایان به خدمات نیروی انتظامی در حوزه برگزاری سفرهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه راهیان نور ناجا نقش مهمی را در ارتقای ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث در سفرهای راهیان نور ایفا کرد، به طوریکه در سالهای اخیر در جریان این سفرها تلفاتی نداشته ایم.

 


منبع : دفاع پرس