تاریخ : 1399,جمعه 12 ارديبهشت10:20
کد خبر : 74480 - سرویس خبری : سینما

آثار کارگردان مطرح ایرانی در شبکه «نتفلیکس»



فاش نیوز- کمپانی فرانسوی «mk۲» با عقد قراردادی با نتفلیکس، حق نمایش نسخه ترمیم شده آثار منتخب بزرگانی سینمای جهان از جمله عباس کیارستمی را در اختیار این کمپانی آمریکایی قرار می دهد.

کمپانی «mk۲» فرانسه که حق بیشتر آثار ساخته شده توسط عباس کیارستمی را در اختیار دارد طی قرارداد جدیدی حق نمایش نسخه ترمیم شده آثار کیارستمی و چند کارگردان بزرگ دیگر را در اختیار کمپانی نتفلیکس قرار میدهد. 

بر اساس این قرارداد که شامل حق نمایش ۵۰ فیلم بلند سینمایی است در ابتدا آثار کلاسیک ساخته «فرانسوا تروفو» شامل «فارنهایت ۴۵۱»، «۴۰۰ ضربه»، «زنی در همسایگی»، «بالاخره یکشنبه» و ...  در نتفلیکس عرضه میشود و در ادامه سال نیز نسخه ترمیم شده آثار دیگری از «چارلی چاپلین»، عباس کیارستمی، «باستر کیتون»، «آلن رنه»، «کریستوف کیشلوفسکی» و ... را نیز در وبسایت خود قرار می‌دهد. 

هنوز فهرست دقیق آثاری که سرویس اینترنتی نتفلیکس تحت این قرارداد به نمایش خواهد گذاشت مشخص نیست. نتفلیکس در سالهای دورتر فیلمهای کلاسیک متنوعی را عرضه میکرد اما به تدریج بیشتر تمرکز خود را بر روی آثار جدید سینمای جهان قرار داد. 

کمپانی «mk۲» فرانسه که توزیع نسخه ترمیم شده آثار کلاسیک سینمای جهان با کیفیتهای ۲K و ۴K را بر عهده دارد هم اکنون چهارصد اثر از بزرگان سینمای جهان را در کتابخانه خود دارد.

* منبع: سینماتیکت