تاریخ : 1399,دوشنبه 22 ارديبهشت13:55
کد خبر : 74721 - سرویس خبری : اخبار

ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها جهت برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس



رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس، بر ضروت و اهتمام تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های لشکری و کشوری در جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد.

 

ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها جهت برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه) در همایش سراسری مدیران و معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به صورت ویدئو کنفرانس در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با اشاره به وظیفه خطیر کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۹ را به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری کردند، ما نیز می‌بایست در حوزه اجرای وظایف و ماموریت‌های خود در رسیدن به اهداف، جهش شایسته و مطلوبی را ایجاد کنیم.

وی افزود: مدیران و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در حوزه‌های ماموریتی خود تولید فکر و اندیشه داشته باشند تا با سرعت بیشتری به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

سردار کارگر با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس گفت: برابر دستورالعمل مصوب هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغ ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح به کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری، مقرر شده است تا امسال که با چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقارن است، برنامه‌های ویژه‌ای را در سراسر کشور در جهت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه سازان دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با جدیت دنبال شود، افزود: اگرچه مواجه با ویروس کرونا تا حدودی بر روی برنامه‌های حضوری تاثیرگذار خواهد بود، اما ما باید با جایگزین کردن برنامه‌های دیگر و بهره‌گیری از فضای مجازی فعالیت‌های خود را در این رابطه پیش ببریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تعاملات صورت گرفته در جهت برگزاری هر چه مطلوبتر گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، عنوان کرد: تاکنون جلساتی را در سطح فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی برگزار کرده‌ایم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز نشستی را در وزارت دفاع با حضور وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سطح نیروهای مسلح معاونان هماهنگ کننده هر نیرو ریاست ستاد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را برعهده دارند و در سطح استان‌ها نیز هر یک از استاندارها ریاست ستاد برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس را در سطح استان عهده دار هستند.

سردار کارگر افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده، بتوانیم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به نحو احسن گرامی بداریم و با ذائقه شناسی و ایجاد جذابیت‌های سمعی و بصری آنچه که در ۸ سال دفاع مقدس رقم خورده و گنجینه عظیمی از ارزش‌های متعالی را ایجاد کرده است را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس باید فضای شهر و کشور ما رنگ و بوی دفاع مقدس به خود بگیرد افزود: با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف هنری، فرهنگی و ادبی باید در این عرصه گام برداریم و همچنین در حوزه تبلیغاتی نیز باید جذابیت‌های لازم را ایجاد کنیم.

سردار کارگر با تاکید بر اهمیت حضور مسئولان استانی در اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: حضور مسئولان استانی در اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس امری مهم، ضروری و امیدوار کننده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به در نظر گرفتن اصول بهداشتی در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: در استان‌هایی که وضعیت سفید در آنها اعلام شده است می توان برنامه‌ها و تجمعات را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مختلف در راستای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: خاطره‌گویی بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان عزیز و همچنین استفاده از ظرفیت‌های سازمان صداوسیما در سراسر کشور می‌تواند بسترساز تحقق اهداف بلند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باشد.

سردار کارگر با تاکید بر اهمیت سوم خرداد در تغییر روند جنگ تحمیلی گفت: سوم خرداد امسال تقریبا با عید فطر مصادف خواهد شد و ما باید این روز را گرامی بداریم؛ زیرا سالروز بزرگداشت عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود و در این عملیات بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از اراضی کشور آزاد شد و دشمن شکست سنگینی را تجربه کرد.

وی با اشاره به اهمیت قدردانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، گفت: برابر فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در سال ۹۶ و برابر تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته گرامیداشت دفاع مقدس همان سال انجام شد که طی آن از تعداد ۵۰۰ نفر از فرماندهان تیپ و همتراز به بالا در تهران تجلیل شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس سال ۱۳۹۷ نیز تعداد ۲۰ هزار نفر از فرماندهان تیپ و گردان و همتراز در مراکز استان‌ها مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند و همچنین در هفته دفاع مقدس سال گذشته تعداد ۲۰۰ هزار نفر از فرماندهان گردان، گروهان و دسته و همتراز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در صدد هستیم تا در هفته دفاع مقدس امسال از تعداد یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل کنیم.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از پیشرفت‌های امروز در حوزه‌های مختلف متاثر از تجربیات و روحیه جهادی دوران دفاع مقدس است، گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ما را به این خودباوری رساند که حتی می‌توان با تلاش و ممارست به آرزوهای بزرگ دست پیدا کرد و این کار بزرگ را مدیون تلاش شهید طهرانی مقدم‌ها و همکاران‌شان در نیروی هوافضای سپاه پاسداران هستیم و این موفقیت‌ها در واقع ثمره خون شهدا، ایثارگران و انجام کارهای انقلابی و جهادی است؛ لذا دستیابی به این موفقیت بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم.

سردار کارگر در خصوص افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در سطح استان‌ها گفت: ان شا الله در نیمه نخست سال جاری در استان‌های قم، مرکزی، لرستان، ایلام، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و آبادان موزه دفاع مقدس را افتتاح خواهیم کرد و همچنین ۲ فاز از موزه‌های استان‌های البرز و خراسان رضوی را نیز در همین بازه زمانی افتتاح می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر یک از ما باید در حوزه خود مسئولیت‌پذیر و کار راه‌انداز باشیم، گفت: ما باید ضمن اجرای ماموریت‌های اصلی در مواقعی که کشور با مسئله‌ای جدید مواجه است، به کمک مردم بیاییم و تلاش‌های لازم را جهت رفع مشکلات و نیازهای مردم انجام دهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه از تولید ماسک، مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده در بسیاری از استان‌های زیر مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و از تلاش مدیران استانی در جهت کمک به مردم در مواجه با ویروس کرونا قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه توان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در خدمت مردم باشد، گفت: مدیران ما باید همواره برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند و در صورت مواجه، جلوی غرور بیجا و انحصار طلبی برخی نیروهای زیردست را بگیرند.

سردار کارگر با اشاره به اینکه در کارها باید همواره بر کمیت و کیفیت دقت نظر را داشته باشیم؛ چراکه اهتمام به هر دو لازم است، گفت: ضمن توجه به کمیت باید بدانیم که همواره کیفیت در انجام فعالیت‌ها در الویت قرار دارد.

وی علم و ثروت را زمینه دستیابی به قدرت عنوان کرد و گفت: ما باید همواره خود را به دانش روز مسلح کنیم تا به پیشرفت‌های بزرگ دست یابیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تقوا و توکل را دو بال پرواز یک مدیر موفق در رسیدن به اهداف رفیع عنوان کرد و افزود: وقتی با توکل و رعایت تقوای الهی در مسیر خدمت رسانی گام برداریم، قطعا حمایت و پشتیبانی پروردگار را به همراه خواهیم داشت و با سرعت بیشتری به مقصد خواهیم رسید.

وی در ادامه رمز ماندگاری شهدا را اخلاص در عمل عنوان کرد و گفت: انسانی که خالصانه برای خدا کار کند قطعا به توفیقات بزرگ و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست می‌یابد، همانطوری که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را اخلاص و تقوایش ماندگار کرد.

سردار کارگر افزود: نشانه رشد و پیشرفت ما ایمان و اخلاص در کارها است و همین زمینه ارتقای درجه نزد پروردگار است.

وی یاس و ناامیدی را یکی از آفات مدیریت عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت باید همواره توکل بر خدا و تکیه گاه معنوی داشته باشیم، چراکه روزی‌رسان خداست و از خزائن الهی نیز هیچ‌گاه کاسته نمی‌شود.


منبع : دفاع پرس