تاریخ : 1399,سه شنبه 23 ارديبهشت17:43
کد خبر : 74767 - سرویس خبری : اخبار

بازدید از موزه دفاع مقدس در دوران کرونا



کرونا ویروس و دردسر‌هایی که به همراه این ویروس جهان را درگیر خود کرد با همه بدی‌ها برکاتی هم داشت که از جمله آن می‌توان به رونق گرفتن کسب و کار‌های اینترنتی و بیشتر شدن فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی اشاره کرد.

به همان اندازه که مردم در این مدت از خدمات حضوری محروم بودند این فضای مجازی بود که شرایطی را فراهم آورد تا به هر طریق نیاز‌های مردم از طریقی دیگر تامین شود. این رفع نیاز محدود به نیاز‌های اولیه نبود و بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد‌ها خدمات و برنامه‌های خود را به صورت آنلاین عرضه کردند.

مدتی پیش یکی از موزه‌های کشور انگلیس امکان بازدید مجازی از تالار‌های موزه خود را به صورت اینترنتی و در بستر وب فراهم کرده بود که از طریق لینکی ساده افراد می‌توانستند در عرض چند دقیقه به کشور انگلیس سفر کنند و موزه را با جزئیات آن ببینند.

حال این امکان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران نیز فراهم شده است. مکانی با مساحت بالغ بر ۲۲۰ هزار متر یکی از بزرگترین موزه‌های کشور است که با تکنولوژی‌های روز دنیا به معرفی بخشی از مفاهیم و معارف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته است. این موزه از هفت تالار تشکیل شده است که در هر تالار بخشی از دفاع مقدس در قالب ابزار و امکانات گوناگونی به نمایش درآمده است. این موزه به عنوان بزرگترین موزه جنگ جهان اسلام و مدرن‌ترین موزه غرب آسیا شناخته می‌شود.

هم اکنون لینک بازدید مجازی از موزه در سایت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد و به گفته علیرضا جعفری معاون مهندسی و فناوری اطلاعات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجهیز موزه به فن آوری تور بازدید مجازی در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت.

علاقه‌مندان به بازدید مجازی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‎توانند به سایت مجموعه به نشانی http://iranhdm.ir مراجعه کرده و از طریق لینک بازدید مجازی از تالار‌های موزه دیدن کنند.