تاریخ : 1399,شنبه 27 ارديبهشت12:51
کد خبر : 74815 - سرویس خبری : اخبار

مجاهدت ۳۰ ساله فرمانده تخریبچی فاطمیون در جبهه‌های مقاومت



شهید سید ناصر حسینی از فرمانده تخریب لشکر فاطمیون سال‌ها در میدان جهان افغانستان و سپس سوریه در مقابل دشمنان اسلام مقاومت کرد.

 

روایتی از مجاهدت ۳۰ ساله فرمانده تخریبچی فاطمیونشهید مدافع حرم سید ناصر حسینی از شهدای افغانستانی لشکر فاطمیون و از فرماندهان تخریبچی این لشکر است که در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در سوریه به شهادت رسید. او متولد دهه ۴۰ و در خانواده‌ای با پنج برادر و خواهر بود.

پدر و برادرش از مجاهدین افغانستانی در مبارزه با نیرو‌های اشغالگر شوروی بودند. او زمانی که ۱۶ سال بیشتر سن نداشت به همراه برادر و همچنین شهیدان ابوحامد، سید حسن حسینی، محمد اکرم ابراهیمی در سال ۱۳۷۷ در سپاه محمد (ص) در مقابله با طالبان از کشور خود دفاع کردند. پس از آنکه منطقه محل سکونت آنان به اشغال طالبان درآمد به همراه خانواده مخفیانه به ایران مهاجرت کرد و در همان ایام برادرش غلام حسینی نیز در جبهه افغانستان به شهادت رسید.

زمانی که داعش به حرم اهل بیت (ع) در سوریه حمله ور شد او به همراه رزمندگان افغانستانی فاطمیون خود را به سوریه رساند. سال‌ها مجاهدت در افغانستان از او رزمنده‌ای کاربلند و نیرویی متبحر در جنگ ساخته بود. اعتقاد قلبی و ایمان او برای ادای تکلیف خودش را به سوریه رساند و از اولین نیرو‌هایی بود که برای مقابله با داعش به این کشور رفت و در نهایت بیش از ۴۰ دوره به سوریه اعزام شد.

او در طول حضور در جنگ سوریه به عنوان فرمانده تخریب و مربی آموزش در تیپ امام حسن (ع) حضور داشت، در زمان جنگ افغانستان نیز به عنوان فرمانده در سپاه محمد به نیرو‌های تحت امر خود آموزش‌‎ می‌داد و در حدود پنج سال از عمر خود را در جبهه‌های افغانستان گذراند. علاقه او به جهاد در راه دفاع از حرم باعث شده بود تا پس از هر بار مرخصی بیش از چند روز در ایران نماند. او سرانجام در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در جریان برخورد با تله افنجاری دشمن به شهادت رسید و همانطور که خودش خواسته بود مزدش را از حضرت زینب (س) گرفت


منبع : دفاع پرس