تاریخ : 1399,دوشنبه 29 ارديبهشت11:40
کد خبر : 74865 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

قابل توجه مجلس یازدهم:

ایثارگران باید به میزان نیاز و مشکلاتشان دسته بندی شوند


ایثارگران باید به میزان نیاز و مشکلاتشان دسته بندی شوند

جانباز را با درصد نباید دید؛ جانباز را بر اساس مشکلات و گرفتاری ها و مقدار بیماری او باید سنجید و به او تسهیلات داد. جانبازی که زیر ۲۵ درصد است اصلا تسهیلات زیادی که مسئولان تبلیغ می کنند به آنها تعلق...

جانباز شیمیایی20درصد - جانباز یعنی درد، جانباز یعنی دم نزدن، یعنی ایستادن، یعنی سوختن و دود نداشتن. مسئولان امروز به پاس این همه رشادت باید نیم نگاهی به گذشته داشته باشند. این عزیزان در بسیاری از مواقع مشکلات خود را به دست خود و دوستانشان رفع و رجوع کرده و بسیاری از آنان از تسهیلات اعطایی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز و بنیاد جانبازان و مستضعفان قدیم استفاده نکرده اند و امروز هم شاکر معبود و انقلاب اسلامی و پیر و مرادشان، حضرت امام خمینی ره و تابع منویات رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای هستند و خود را سربازان ولایت و رهبری می دانند.

مگر ما رفته بودیم که درصد بگیریم بعد از دین و میهن وناموسمان دفاع کنیم که امروز ناراحت کمی درصد و مشکلات ناشی از این رده بندی و درجه بندی را داشته باشیم؟ نه اصلا اینطور نیست. در خط مقدم همه به دنبال ایثار و فداکاری بودند و اصلا کسی به رنگ و مسئولیت و این چیزها توجه نداشت؛ همه فقط خدا را می دیدند و با دستور امام رشادت و ایثارگری می کردند. امروزجانبازان عزیز زیر 25 درصد مشکلات زیادی دارند در عرصه زندگی؛ و این قطعا وظیفه دستگاه هایی مانند بنیاد و مجلس است که به ما رسیدگی کنند و مشکلات را رفع کنند. به تنها چیزی که فکر می کردیم دفاع از میهن اسلامی و ناموس مردم ایران بوده و امروز هم اگر این مشکلات را داریم اصلا از اعمال و رفتار خود به عنوان رزمنده پشیمان نیستیم.

در بیمارستان های مربوط به بنیاد موضوع جانبازان شیمیایی مقداری کم رنگ شده و این قشر از حمایت های قاطع برخوردار نیستند. با کمال احترام برای همه جانبازان عزیز و نورچشممان، شیمیایی ها کارشان سخت تر است زیرا وقتی نفسی به شماره بیفتد، قطعا نفس های بعدی که خانواده ها باشند نیز به شماره می افتد. جانبازان شیمیایی برای گرفتن داروها و اسپری های مربوط به تنفس خود بسیار با مشکل روبرو هستند و در این زمان که تحریم ها علیه کشورمان جاری می باشد، داروهای جانبازان شیمیایی بسیار به سختی به دست این عزیزان می رسد.

جانباز را با درصد نباید دید؛ جانباز را بر اساس مشکلات و گرفتاری ها و مقدار بیماری او باید سنجید و به او تسهیلات داد. جانبازی که زیر 25 درصد است اصلا تسهیلات زیادی که مسئولان تبلیغ می کنند به آنها تعلق نمی گیرد. فقط با این همه بی مهری بدانید که خدا باید به جانبازان درصد بدهد نه شما. برکت زندگی و سلامتی با خداست.

در پایان فقط از خدای یکتا می خواهم نمایندگان این دوره ی مجلس هم مثل دوره های قبلی این قول ها را که در ذیل مطالبم آورده ام، حداقل این دوره که در تبلیغات هایتان مدعی بودید با سیستم و قانون سرکار خواهید داشت، نه با افراد، لطفا در مجلس یازدهم فقط این دوتا قول قبلی را که با تاریخش آورده ام، محض رضای خدا عملی و پیگیری کنید:

1 - غلامرضا تاج گردون، درباره لایحه حمایت و برابری برخورداری جانبازان زیر 25 درصد از خدمات و تسهیلات جانبازان بالای 25 درصد، اظهار داشت: این لایحه در مجلس تصویب شد ولی به دلیل ایراد اصل 75 قانون اساسی شورای نگهبان به مجلس عودت داده شد.

وی با بیان اینکه حمایت از جانبازان زیر 25 درصد در دستور کار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای بهره‌مندی این قشر فداکار از تسهیلات و خدمات جانبازان بالای 25 درصد به کار می‌بریم(شانزدهم مهرماه 95).

2 - فرج‌الله عارفی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: امروز طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد (غیردولتی) بررسی شد و کلیات آن به تصویب رسید و در نهایت به کارگروه برای انجام اقدامات تخصصی و مشورتی ارجاع شد.

وی ادامه داد: در خصوص طرح خدمات‌رسانی به ایثارگران، بررسی 2 ماده از جلسه گذشته باقی مانده بود و نمایندگان اصلاحاتی در مورد این 2 ماده پیشنهاد دادند که انجام این اصلاحات، به تصویب رسید. طبق یکی از مصوبات کمیسیون اجتماعی، کف درصد جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی، 25 درصد تعیین شد و در مصوبه دیگری چند کلمه به ماده مربوط به جانبازان اضافه شد(17 آذر 1392).

با تشکر از سایت وزین، انقلابی و پیگیر فاش نیوز عزیز