تاریخ : 1399,سه شنبه 30 ارديبهشت13:50
کد خبر : 74924 - سرویس خبری : اخبار

اعتراض به یک اقدام خلاف قانون سازمان صدا و سیما


اعتراض به یک اقدام خلاف قانون  سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیما در اقدامی تعجب برانگیز و خلاف قانون، فیلم ها و تولیدات کاملا ایرانی که محصول کار و تلاش فرهیختگان ایرانی در حوزه سینما است را با برچسب و نشانه ی تاریخ میلادی و تاریخ غیر رسمی کشور منتشر می کند.

فاش نیوز -  سازمان صدا و سیما در اقدامی تعجب برانگیز و خلاف قانون، فیلم ها و تولیدات کاملا ایرانی که محصول کار و تلاش فرهیختگان ایرانی در حوزه سینما است را با برچسب و نشانه ی تاریخ میلادی و تاریخ غیر رسمی کشور منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار ما، اقدام صدا و سیما در انتشار محتوای فیلم ها و تولیدات کاملا ایرانی که محصول کار و تلاش فرهیختگان ایرانی در حوزه سینما است با برچسب و نشانه ی تاریخ میلادی و تاریخ غیر رسمی کشور و عدم تبعیت سازمان صدا و سیما از تاریخ رسمی جمهوری اسلامی ایران که برابر اصل هفدهم قانون اساسی روا نیست، از سوی گروهی از شهروندان مورد اعتراض واقع شده ولی تاکنون ترتیب اثری به آن داده نشده است.

یکی از معترضان در اعتراض به این اقدام سازمان صدا و سیما خطاب به رئیس این سازمان نوشته است: سازمان صداو سیما در اقدامی تامل برانگیز مدت هاست بر روی نرم افزار رسمی انتشار شبکه های تلویزیونی به نام سپهر اطلاعات فیلم های دفاع مقدس و فیلم های کاملا ایرانی تاریخ سینما را با درج تاریخ میلادی منتشر می کند.

علیرغم پیگیری های مکرر تاکنون کسی حاضر به متوقف کردن فوری انتشاز این مطالب نشده است. در نامه ذیل، یکی از مخاطبان این نرم افزار طی نامه ای به علی عسگری، رییس سازمان صدا و سیما، خواستار توقف فوری این موضوع شده است.

همچنین در نامه دیگری خطاب به معاون فضای مجازی صدا و سیما آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای غلامرضا نوری

معاون محترم فضای مجازی سازمان صدا و سیما

با سلام و احترام

انتشار محتوای فیلم ها و تولیدات کاملا ایرانی که محصول کار و تلاش فرهیختگان ایرانی در حوزه سینما است با برچسب و نشانه تاریخ میلادی و تاریخ غیر رسمی کشور و عدم تبعیت سازمان صدا و سیما از تاریخ رسمی جمهوری اسلامی ایران برابر اصل هفدهم قانون اساسی روا نیست.

این موضوع اکنون در نرم افزار سپهر که حضرتعالی مسوول انتشار محتوای آن هستید در حال وقوع است.

مستحضرید ثانیه ای تامل در جلوگیری از این موضوع باعث انتشار بیشتر و تبعات نامناسب فرهنگی برای نظام خواهد بود.

در شرایطی که سازمان صدا و سیما خود با درج تاریخ اجنبی روی کار و زحمت ایرانی خطا کند چه انتظاری از دیگران داریم.

با عنایت به حساسیت موضوع درخواست دارم در صورتی که این موضوع مخالف نظر حضرتعالی نیست و با تایید شما این خطای عمدی یا سهوی رخ می دهد اعلام بفرمایید تا از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری نماییم.

با احترام

......

بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال نود ونه هجری شمسی