تاریخ : 1399,چهارشنبه 31 ارديبهشت12:35
کد خبر : 74944 - سرویس خبری : اخبار

مشارکت مردمی در برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس



بهره گیری از مشارکت مردمی در مراسمات چهلمین سالگرد دفاع مقدس

جلسه هم‌اندیشی کمیته امور بانوان ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مجتهدزاده در این جلسه اظهار داشت: پیرو ابلاغ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ارکانی در قالب یک ساختار ابلاغ شد. مسئولیت اصلی این ویژه‌برنامه با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولیت کمیته زنان و خانواده آن برعهده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس است. ابلاغ شده است تا با هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور نسبت به تشکیل کمیته زنان و خانواده اقدام شده و فعالیت‌ها بر اساس توانایی‌ها و ظرفیت و ماموریت دستگاه‌های مختلف مشخص شود.

وی گفت: با قدردانی از فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و اشاعه آن در جامعه باید بتوانیم تاریخ را بازخوانی کرده و به نسل جدید که گذشته را ندیدند، معرفی کنیم. این خود یک فضیلت و وظیفه ملی، انسانی و اسلامی است که این ارتباط و گفتمان بین نسل‌ها را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تاثیر دفاع مقدس در بیداری اسلامی گفت: دفاع مقدس سرچشمه بیداری اسلامی و مقاومت در منطقه شده است، لذا ما باید با ساری و جاری کردن دفاع مقدس در جامعه این بزرگداشت را مثل کشور‌های دیگر و حتی بهتر برگزار کنیم.

در ادامه دکتر شادی دبیر کمیته زنان و خانواده ابعاد برنامه‌ها را تشریح کرد و افزود: بحث چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سی و هشتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر دو بحثی هستند که به صورت موازی دنبال می‌شوند که برنامه‌های مشترکی برای هر دو موضوع در حال پیگیری است. سیاست‌های اجرایی و راهبرد‌های مختلفی، برای برنامه چهلمین سالگرد مورد تدوین قرار گرفته است.

شادی تصریح کرد: در ابتدای امر باید بفهمیم دستگاه‌های مختلف چه وظایف و مسئولیتی را منحصرا در کارگروه زنان و خانواده این ستاد برعهده خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: بهره‌مندی از مشارکت مردمی و بویژه پیشکسوتان خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان هم در برنامه‌ریزی و هم در اجرا، توجه به کیفیت و اثربخشی و فراگیری برنامه‌ها برای همه اقشار مردم کشور، دوری از اسراف و هزینه‌های نامتعارف و غیر ضروری کم‌اثر و تشریفاتی، اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای گسترده و مناسب، هوشمندانه و امیدآفرین و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت فضای مجازی در پیشبرد برنامه‌ها نکات مهم نقشه راه ما هستند که باید اعضا کمیته آن را مد نظر قرار دهند.

در ادامه جلسه نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات، سوالات و نکته نظرات خود را مطرح کردند.


منبع : دفاع پرس