تاریخ : 1399,جمعه 09 خرداد12:09
کد خبر : 75134 - سرویس خبری : اخبار

پدران شهیدی که به تازگی از دست رفتند!



پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در پی درگذشت مادر شهیدان «مهدوی زفرقندی»
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹
 
نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم افتخار السادات جعفری تنباکوئی» مادر گرامی شهیدان معزز «حمید، سعید و مجید مهدوی زفرقندی» را تسلیت گفت.

پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در پی درگذشت مادر شهیدان «مهدوی زفرقندی»

 

 متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی به شرح زیر است:
 انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم شهیدان گرانقدر مهدوی زفرقندی
سلامٌ علیکم
صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست.
درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم افتخار السادات جعفری تنباکوئی» مادر گرامی شهیدان معزز «حمید، سعید و مجید مهدوی زفرقندی» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.
ازمنظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.
سید محمد علی شهیدی
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

گفتنی است، حمید مهدوی زفرقندی اسفند ۶۲ در سن ۲۳ سالگی در عملیات خیبر به شهادت رسید و شهیدان سعید و مجید مهدوی زفرقندی نیز به فاصله ۲ روز از یکدیگر در ۲۰ و ۱۷ سالگی و در عملیات والفجر یک به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

****************************************

پدر شهیدان «ابراهیمی» به لقاء‌الله پیوست
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹
 
«حاج رمضان ابراهیمی» پدر شهیدان والامقام «حسن و حسین ابراهیمی» از شهرستان برخوار استان اصفهان به فرزندان شهیدش پیوست.
 
پدر شهیدان «ابراهیمی» به لقاء‌الله پیوست
«حاج رمضان ابراهیمی» پدر شهیدان والامقام «حسن و حسین ابراهیمی» پس از سال ها تحمل بیماری و درد و رنج دوری از فرزندان شهیدش، شامگاه سه‌شنبه ششم خردادماه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر مطهر پدر شهیدان ابراهیمی هفتم خردادماه برگزار و مراسم یادبود این مرحوم هشتم خرداد از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح، بر سر مزار آن مرحوم در گلزار شهدای اسلام‌آباد خورزوق برگزار خواهد شد.
گفتنی است، شهید حسین ابراهیمی متولد ۲۵ مردادماه ۱۳۴۵ تحت عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و عاقبت در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۶۱ در عین‌خوش بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
برادر کوچکترش شهید والامقام حسن ابراهیمی در تاریخ ۴ خردادماه ۱۳۴۸ در محله اسلام آباد خورزوق دیده به جهان گشود. وی به عنوان بسیجی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ هشتم خردادماه ۱۳۶۴ در شرق دجله به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رسید.

**********************************

پدر شهیدان «سلامی» به فرزندان شهیدش پیوست

پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹
 
«حاج علی اکبر سلامی» پدر شهیدان «غلامرضا و محمد سلامی» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان به شهیدانش پیوست.
 
پدر شهیدان «سلامی» به فرزندان شهیدش پیوست
«حاج علی اکبر سلامی» پدر شهیدان «غلامرضا و محمد سلامی» چهارشنبه هفتم خرداد در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری صعب العلاج دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پدر شهیدان سلامی طی مراسمی پنج شنبه ۸ خرداد در حرم مطهر رضوی تشییع و در بهشت ثامن بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
برادران شهید غلامرضا و محمد سلامی در ۱۵ دی ۱۳۴۸ و ۲۳ آذر ۱۳۴۲ در مشهد مقدس چشم به جهان گشودند و در ۱۶تیر ۱۳۶۵ و یکم تیرماه ۱۳۶۳ به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.