تاریخ : 1399,سه شنبه 13 خرداد12:42
کد خبر : 75217 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

شهادت عکاس یمنی حین مأموریت



 
 
 
 

شهادت عکاس یمنی حین مأموریت

 بنا به اعلام ارگان رسانه‌ای جنبش انصارالله یمن، «عبدالله عسکر مجلی»، از عکاسان المسیره، هنگام انجام رسالت رسانه‌ای-جهادی خود در میدان نبرد در استان "الجوف" به فیض شهادت نائل شد.

جنبش انصارالله هم‌اکنون تنها گروه مقاومت مردمی در یمن است که در برابر استبداد آمریکایی و سعودی ایستاده است. جنبش انصارالله یمن، جریانی برگرفته از شیعیان زیدی یمن و متأثر از اندیشه‌های علامه بدرالدین الحوثی است که ایدئولوگ این جریان حسین‌ بدرالدین الحوثی است. این جریان به‌سبب انتساب به حسین الحوثی به حوثی‌های یمن نیز مشهور است. عبدالملک الحوثی نیز رهبری انصارالله را به‌عهده دارد و مقر اصلی این جنش صعده است.

در یمن دشمن همزمان با محاصره دریا و هوا و خشکی حمله خود را ادامه داده است. فرودگاه‌ها و بنادر و بانک مرکزی بسته شدند. بیش از 300 هزار حمله هوایی به یمن صورت گرفته است و صدها موشک بالستیک شلیک شده و بزرگترین فاجعه انسانی در یمن به وقوع پیوسته است. بر اساس گزارش سازمان ملل اعلام شده که 24 هزار یمنی نیاز فوری به کمک دارند که 18 هزار نفر از آنها در آستانه گرسنگی شدید قرار دارند. 10 هزار نفر به آب دسترسی ندارند و چهار میلیون نفر هم بی‌خانمان شده‌اند.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم