تاریخ : 1399,یکشنبه 18 خرداد18:55
کد خبر : 75234 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تذکر نماینده ایثارگر مجلس به نوبخت

چرا حقوق رزمندگان معسر اضافه نشده است؟


چرا حقوق رزمندگان معسر  اضافه نشده است؟

امسال به همان اندازه‌ای که در سال ۹۷ در بودجه تعیین شده به حقوق‌ها اضافه شده است، ضمن اینکه رزمندگان معسر ۷۵۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و امسال نیز مبلغی به حقوقشان اضافه نشده است...

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس در خصوص علت افزایش نیافتن حقوق رزمندگان معسر در دو سال گذشته تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "عبدالرضا مصری"، نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۳ خرداد که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رییس بانک مرکزی و رییس مرکز ملی آمار ایران و در خصوص شاخص های کلان اقتصادی برگزار شد، از عدم افزایش حقوق رزمندگان معسر و مددجویان کمیته امداد شدیدا" انتقاد کرد.

مصری گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات از بی اعتنایی به محرومان ناشی شده است و امیدوارم آقای نوبخت علت افزایش نیافتن آن را توضیح دهد.

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به انتقادات یادآور شد: در سال جاری مبلغ یک هزار و هفتاد میلیارد تومان به رزمندگان معسر اختصاص یافت و دولت نسبت به محرومان به شدت توجه دارد.

این در حالی است که مصری نماینده ایثارگر مجلس پس از پایان سخنان نوبخت، طی تذکری مجددا اعلام کرد که طی سه سال گذشته حتی یک ریال به حقوق محرومان جامعه، از جمله مددجویان کمیته امداد اضافه نشده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس یازدهم همچنین در تشریح نظر خود درباره گزارش عمومی رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی گفت: تمام مشکلات کشور در نقدینگی را می‌پذیریم، اما در جمهوری اسلامی نباید محرومیت وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: در بودجه سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شد و باید تا ۲۰ درصد به مبلغ اعطایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه شود. این موضوع را از فروردین ۹۸ مطرح کردیم، اما یک ریال هم به حقوق محرومان اضافه نشد.
مصری گفت: امسال به همان اندازه‌ای که در سال ۹۷ در بودجه تعیین شده به حقوق‌ها اضافه شده است، اما رزمندگان معسر ۷۵۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و امسال نیز مبلغی به حقوقشان اضافه نشده است.