تاریخ : 1399,شنبه 17 خرداد13:26
کد خبر : 75309 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

طی یک ویدئوکنفرانس؛

حماس خواستار اقدام مسلحانه علیه الحاق کرانه باختری شد



رئیس‌دفتر سیاسی حماس با تاکید بر وجود تهدیداتی مانند معامله قرن و الحاق کرانه باختری دربرابر ملت فلسطین، خواستار راهبرد توافق بر سر برنامه‌ای ملی و «مقاومت مسلحانه» شده است.
رژیم صهیونیستی با استفاده از فرصت وجود ترامپ، به دنبال آن است تا در قالب معامله قرن حدود 30 درصد از کرانه باختری را نیز به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند. این مسئله با واکنش‌ها و اعتراضات گسترده‌ای در سراسر جهان مواجه شده است.
یکی از مهم‌ترین دلایل به نتیجه نرسیدن قیام مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی شاید، وارد نشدن کرانه باختری به قیام مسلحانه باشد. رهبر معظم انقلاب نیز پیش از این از لزوم تسلیح کرانه باختری سخن گفته‌اند. حالا خبر رسیده که حماس نیز بر این راهکار تاکید کرده است.
«اسماعیل هنیه»، رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر اینکه «مسئله فلسطین با تهدیداتی راهبردی یعنی معامله قرن و الحاق کرانه باختری، مواجه است»، خواستار «راهبرد توافق بر سر برنامه‌ای ملی و مقاومت و در صدر آن مقاومت مسلحانه» شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسماعیل هنیه در همایشی که به صورت ویدئو کنفرانس و به همت جنبش اسلامی اردن برگزار شد، اعلام کرد: «تهدیدات راهبردی که مسئله فلسطین با آن مواجه است یعنی معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری، ما را در برابر چالشی بزرگ قرار‌داده است. این تهدیدات راهبردی که مسئله فلسطین در معرض آن قرار گرفته است همان تهدیداتی است که اردن آن را پشت سر می‌گذارد.
این تهدیدات شامل اسکان، کشور جایگزین و معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است... فلسطین به ترسیم راهبردی کامل برای مقابله با خطری که قدس و حق بازگشت و میهن ما را تهدید می‌کند نیاز دارد. راهبردی که ما خواستار آن هستیم، توافق بر سر برنامه‌ای ملی خارج از توافقات اسلو را شامل می‌شود.
 ۲۷ سال مذاکره، نتیجه‌ای جز شهرک‌‌سازی، معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری نداشته است. عامل دوم در راهبردی که ما خواستار آن هستیم، مقاومت و در صدر آنها مقاومت مسلحانه است».
رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس این را هم گفت که: «ملت ما در کرانه باختری با گام‌های استوار به سوی در اختیار گرفتن ابزار قدرت بر ضد اشغالگران حرکت می‌کنند. از برادرانمان در جنبش فتح می‌خواهم تصمیمی تاریخی اتخاذ کنند و برنامه ملی و راهبرد مقاومتی و رهبری مشترک را آغاز کنند».
صائب عریقات دبیر عالی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز ضمن انتقاد از تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی، بر لزوم اتحاد ملی فلسطین تأکید کرد و آن را «روزنه اصلی پایان دادن به اشغالگری» دانست.