تاریخ : 1399,دوشنبه 19 خرداد11:50
کد خبر : 75356 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس فراکسیون ایثارگران خبر داد:

ثبت نام بیش از ۱۰۰نماینده برای عضویت در فراکسیون ایثارگران


ثبت نام بیش از ۱۰۰نماینده برای عضویت در فراکسیون ایثارگران

حجت الاسلام نوروزی از ثبت نام ۱۰۰ نماینده ی مجلس یازدهم در فراکسیون ایثارگران تاکنون خبر داد...

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس یازدهم از انتخاب اوحدی به عنوان رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و نسبت به حل مشکلات ایثارگران با حضور وی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس، ضمن خرسندی از انتصاب سعید اوحدی به عنوان رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی رئیس‌جمهور، از ثبت نام بیش از 100 نماینده در فرکسیون ایثارگران خبر داد.

با انتخاب آقای اوحدی به سمت ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، جامعه ایثارگری در آینده قطعاً مشکلی نخواهد داشت و چالش سال های گذشته در مورد بیمه تکمیلی و مسائل معیشتی ایثارگران تکرار نخواهد شد.

وی در خصوص انتظارات جامعه ایثارگری از ریاست جدید بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: به نظر من آقای اوحدی می‌تواند بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید را، با کمک تجربه علم و آگاهی که از مسائل این نهاد دارد و با بهره گیری از تجربیات خود در شرکت آزادگان، فعال‌تر کند.

نماینده سه دوره متوالی مجلس شورای اسلامی، در خصوص مطالبات جامعه ایثارگری یادآور شد: در طول دوره مجلس دهم، یکی از مشکلات موجود نمایندگان ایثارگر مجلس و بنیاد شهید موضوع کسالت آقای شهیدی بود و به همین خاطر، ارتباط فراکسیون ایثارگران با بنیاد ضعیف بود و در واقع آنچه که به عنوان قانون و تصویب قوانین به نفع ایثارگران بود، از سوی بنیاد پشتیبانی نمی شد و این عدم حمایت باعث دل‌مشغولی و نگرانی جامعه ایثارگری شده بود.

وی ادامه داد: به طور مثال اجرای قانون اختصاص یک مقطع تحصیلی به ایثارگران، تبدیل وضعیت فرزندان و احتساب سه چهارم به عنوان کسری سربازی، به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی از سوی بنیاد با مشکلات فراوانی مواجه بود.

نماینده ایثارگر حوزه انتخابی رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم متذکر شد: آقای شهیدی پس از یک دوره ی طولانی کسالت و بستری شدن در بیمارستان، استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد و به همین علت نتوانست آن طور که باید و شاید امور جامعه ایثارگری را سر و سامان دهد.

سخنگوی سابق کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه ساماندهی ایثارگران منتخب ملت در یک فراکسیون یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان منتخب ملت برای عضویت در فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم اعلام آمادگی کرده اند و امیدوارم در روز سه‌شنبه، نخستین جلسه فراکسیون در مجلس برگزار شود.

حجت الاسلام نوروزی در خصوص ریاست فراکسیون ایثارگران اظهار داشت: دوستانی که برای عضویت در فراکسیون ثبت نام کرده‌اند، در صورت تمایل برای ریاست، از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.