تاریخ : 1399,دوشنبه 19 خرداد12:56
کد خبر : 75369 - سرویس خبری : دفاع مقدس

دفاع مقدس سرچشمه بیداری اسلامی در منطقه شده است



 

دفاع مقدس سرچشمه بیداری اسلامی در منطقه شده استجلسه ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست مریم مجتهدزاده به صورت ویدئو کنفرانس با روسای دایره بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هشت استان (اردبیل، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان) و نمایندگانی از استانداری و بسیج جامعه زنان این استانها با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مجتهدزاده هدف از این جلسه را برنامه ریزی برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به عنوان حادثه ای بزرگ و شگفت آور که مسبب تثبیت انقلاب شد معرفی کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: پیرو ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارکانی در قالب یک ساختار ابلاغ شد. مسئولیت اصلی این ویژه برنامه با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است و مسئولیت کمیته زنان و خانواده آن برعهده سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس می باشد و ابلاغ گردیده با هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی کشور نسبت به تشکیل کمیته زنان و خانواده اقدام و فعالیت ها براساس توانایی های و ظرفیت و ماموریت دستگاه های مختلف مشخص شود.

وی گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و مجاهدت در جامعه و بازخوانی دوران دفاع مقدس و ارائه آن به نسل جدید که گذشته رو ندیدند، یک فضیلت و وظیفه ملی، انسانی و اسلامی است و به واسطه آن می توانیم ارتباط و گفتمان بین نسل ها را ایجاد کنیم.

مجتهد زاده در این نشست اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن‌ها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمان خواهی، مظهر ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی و پایداری و مقاومت است.

مجتهدزاده هدف از دفاع مقدس را دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: امروز با بازخوانی این دوران طلایی می‌توانیم بار دیگر اهداف عالی اسلام و انقلاب را برای جوانان بازگو کنیم.

وی با اشاره به تاثیر دفاع مقدس در بیداری اسلامی گفت: دفاع مقدس سرچشمه بیداری اسلامی و مقاومت در منطقه شده است، لذا ما باید با ساری و جاری کردن دفاع مقدس در جامعه این بزرگداشت را مثل کشورهای دیگر و حتی بهتر برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌ی زمانی نیست؛ بلکه گنجینه‌ی عظیمی است که با استخراج منابع آن می‌توان تا مدت‌های طولانی از آن استفاده کرد.

خانم معدنی نیز به نمایندگی از وزارت کشور ضمن تاکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این ویژه برنامه یکساله برنامه‌های وزارت کشور را مطرح کرد.

در ادامه روسای دایره زنان استانها نیز برنامه های یکساله استان خود را پیرامون بزرگداشت چهلمین سالگرد که با مشارکت بسیج و استانداری ها برگزار خواهد شد ارائه کردند.


منبع : دفاع پرس