تاریخ : 1399,سه شنبه 20 خرداد14:50
کد خبر : 75379 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

آصفری، نماینده ایثارگر مردم اراک در مجلس عنوان کرد:

لزوم پیگیری مطالبات ایثارگران معسر


لزوم پیگیری مطالبات ایثارگران معسر

به نظر من مجلس یازدهم باید به طور جدی مطالبات جامعه ایثارگری و به خصوص جانبازان معسر را در سر لوحه فعالیت های خود در سال ۹۹ قرار دهد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس از لزوم پیگیری مطالبات و رفع موانع موجود در جامعه ایثارگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "محمد حسن آصفری" نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب اکثریت غالب مجلس یازدهم به عنوان ایثارگر اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم مطالبات ایثارگران و به خصوص ایثارگران معسر را در سر لوحه کار خود قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل فراکسیون ایثارگران به طور جد مطالبات جامعه ایثارگری را دنبال خواهیم کرد متذکر شد: دولت باید در سال جاری ردیف و بودجه خاصی را برای این قشر نیازمند  و به خصوص ایثارگران معسر در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه به نظر من باید در مورد بحث «درصد ها» در جامعه ایثارگری تجدید نظر شود یادآور شد: در مورد جانبازان این بحث های "درصدها" باید به طور کلی بازنگری  شود چرا که به هر حال یک رزمنده در دوران دفاع مقدس با احساس تکلیف و حضور در جبهه در زمانی که بسیاری جرات حضور در مناطق جنگی را نداشتند به جبهه نبرد حق علیه باطل شتافته و دچار مجروحیت گردیده و به افتخار جانبازی نائل شده است.

آصفری یادآور شد: در دوران دفاع مقدس که رزمندگان ما برای دفاع از  میهن اسلامی به سوی جبهه ها شتافتند بحث درصد ها و این گونه چیزها مطرح نبود، لذا وظیفه امروز ما به عنوان نماینده منتخب مردم این است که با اصلاح قوانین ایثارگری بحث درصد ها را به صورت مثبت جهت دار کرده و برای همه رزمندگان برنامه ریزی طولانی مدت کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنظر من کسی که 5 درصد و کسی که 70 درصد جانبازی دارد هر دو حانبازند، درست است که باید تفاوت و امتیازاتی برای هر دو در نظر گرفته شود اما نباید به گونه ای تلقی شود که خدای ناکرده تبعیض آمیز قلمداد شود و مسئولان به اقشار دارای درصد پایین بی توجه و بی تفاوت باشند.

عضو سابق کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به نظر من مجلس یازدهم باید به طور جدی مطالبات جامعه ایثارگری و به خصوص جانبازان معسر را در سر لوحه فعالیت های خود در سال 99 قرار دهد.

آصفری که در کارنامه سیاسی خود عضویت در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی را دارد در پاسخ به سوال خبرنگار فاش نیوز در مورد جنبش عدالت خواهی مردم آمریکا و حمایت مجلس یازدهم از آن تاکید کرد: امروز وجدان ملت های های مستضعف دنیا نسبت به سیاست های ظالمانه آمریکا بیدار شده است و کاخ سفید دیگر همانند گذشته پاسخگوی مطالبات جامعه نیست و مردم این کشور برخوردهای قرون وسطایی (تبعیض و نژادپرستی) را نمی پذیرند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که  مردم آمریکا نسبت به سیاست های ترامپ بی اعتماد شده اند و به آنها معترض و گلایه مند هستند.

نماینده ایثارگر استان مرکزی در پایان تصریح کرد: آمریکایی ها همچنین نسبت به خشونت های پلیس و بی توجهی سیاست مداران معترض هستند و لذا حرکت اعتراض آمیز مردمی حرکت رو به جلو و فراگیری در تاریخ معاصر آمریکا است.