تاریخ : 1399,دوشنبه 19 خرداد16:12
کد خبر : 75384 - سرویس خبری : اخبار

لبخند رضایت ‌مرزنشینان از محرومیت‌زدایی سپاه



 
 
 
 

لبخند رضایت ‌مرزنشینان از محرومیت‌زدایی سپاه در خراسان جنوبی/ قرارگاه عملیاتی که یاور مردم شد + فیلم

نگاه به رنگ لباسشان که می‌کنی، حکایت از حفاظت امنیت است اما نگاه به خدمات و کارنامه درخشانشان که می‌کنی هر نوع خدمتی را در نقاط محروم و به‌ویژه چهار شهرستان مرزی انجام می‌دهند خدماتی که کام مردم را شیرین، دلشان را قرص، سقف خانه‌شان را محکم و امیدشان را در نقاط مرزی صد برابر می‌کند.

در جبهه‌های حق علیه باطل، گاهی در تأمین امنیت پایدار در منطقه، زمان و مکان برایشان تفاوتی ندارد وقتی هدف خدمت به مردم به‌ویژه مناطق محروم باشد شوق خدمت را دو چندان می‌کند.

سردار تناکی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مهم‌ترین برنامه‌های این قرارگاه در مرزهای استان می‌گوید.

وی با اشاره به خشکسالی‌های 18ساله در استان و مشکلات مردم اظهار داشت: مردم در بیشتر نقاط خراسان جنوبی 18 سال با خشکسالی و کم‌آبی دست و پنجه نرم کردند و این خشکسالی و کم‌آبی برای مردم سخت و مشقت‌آور بوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: با وجود خشکسالی و کم‌آبی مردم برخی نقاط چهار شهرستان مرزی استان در راستای هدر‌رفت سیلاب‌ها پیشنهاداتی مبنی بر احداث سیل بند و بند خاکی داشتند که با توجه ارتباط ما با منابع طبیعی، مثلث مردم، منابع طبیعی و سپاه تشکیل شد و در نقاطی که از قبل شناسایی شده بود با کمترین هزینه سیل‌بندها احداث شد.

تناکی از احداث 14 بند خاکی با کمک سازمان‌های دولتی در سال‌های 96 و 97 خبر داد و افزود: علاوه بر آن در سال 98 چهار بند خاکی بزرگ در منطقه ایجاد شد که جزو پروژه‌های بزرگ بود و مردم هم رضایت داشتند.

وی گریزی به دیگر اقدامات این قرارگاه در زمینه محرومیت‌زدایی زد و بیان کرد: بحث دیگر در محرومیت‌زدایی برپایی بیمارستان‌های صحرایی بود که سالی یک نوبت در نقاط مختلف شهرستان‌های سربیشه و درمیان برپا شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به تأمین جهیزیه برای نوعروسان عنوان کرد: در جهیزیه هم اتفاقات خوبی برای نوعروسان در چهار شهرستان مرزی استان رقم خورد و برای تأمین آن نیروی زمینی و آستان قدس پای کار آمدند و یک‌هزار سری جهیزیه بین نوعروسان توزیع شد.

وی درباره بسته‌های معیشتی و رزمایش کمک مؤمنانه ابراز کرد: بسته‌های معیشتی که رهبری با عنوان رزمایش مومنانه مطرح کردند ما این اقدام را از سال 96 آغاز کرده بودیم که بالغ بر 50 هزار بسته در سال‌های 97 و 98 با کمک آستان قدس توزیع شد.

تناکی از توزیع 100 هزار پرس غذا در قالب سفره‌های افطاری در سالهای گذشته خبر داد و افزود: امسال با توجه به کرونا توفیق نبود در ماه رمضان سفره افطاری پهن کنیم اما کمک‌های خود را درب منازل نیازمندان بردیم و در این راستا تلاش شد کمک‌های خیّران نیز جمع‌آوری شود.

وی احداث منازل برای مددجویان محروم بهزیستی را از دیگر پروژه‌ها دانست و اظهار داشت: مقرر بود 250 واحد مسکونی برای محرومان بهزیستی احداث کنیم اما بنا به دلایلی این میزان محقق نشد و کار خود را با 70 منزل آغاز کردیم که 60 درصد پیشرفت دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: تجهیز و تکمیل نوسازی 60 مسجد در روستاهای چهار شهرستان مرزی را داریم و بیشتر هزینه‌های آن را دفتر رهبری کمک می‌کند و افتخار این کار به ما واگذار شده است.

تناکی تأکید کرد: اولویت برنامه‌های قرارگاه برقراری امنیت پایدار است اما کنار آن کارهایی که سبب می‌شود موفقیت ما را در  عملیات نظامی و امور نظامی در برابر تهدیدات بیشتر کند اقدامات محرومیت‌زدایی است.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم