تاریخ : 1399,چهارشنبه 21 خرداد15:05
کد خبر : 75415 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

شرط پذیرش جانبازی فاقدین صورت سانحه



آیا قرار است سهمه ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایثارگران را کم کنند؟ چقدر این امکان وجود دارد؟ اگر چه دبیر شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرده که به کنکور99نمی رسد.
- کسی به صراحت از کاهش سهمیه ایثارگران ذکری به میان نیاورده است . البته از ضمیر این افراد و میزان تاثیرشان در آینده مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی کسی خبر ندارد .

 

آیا از آخرین رای دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت توامان فوق العاده ایثارگری اطلاعی وجود دارد. چون برخی از سازمان ها یکی از دو فوق العاده را حذف می کنند.

- متاسفانه برای حذف تسهیلات و امتیازات ایثارگران کافی است تا کمترین بهانه ای پیدا شود تا دستگاه های اجرایی بر مبنای آن به قلع و قمع حقوق ایثارگران بپردازند، اما با هزاران دلیل قانونی برای یک حق اقدامی نمی کنند . رای هیات تخصصی دیوان عدالت اداری در این زمینه پر از ابهام و غیر شفاف است و صادر کنندگان آن خود نفهمیده اند چه گفته اند. ولی همین رای پر ابهام مبنای عمل برخی از دستگاه ها قرار گرفته است و بر اساس آن، برای حذف یکی از فوق العاده ها اقدام می کنند.

 

از رزمندگان دوران دفاع مقدس با عضویت وظیفه از سپاه هستم که در سال ۶۷ در حین عقب نشینی بخاطر آخرین تک نیروهای دشمن از پشت کامیون به زمین پرتاب شدم و از ناحیه کمر و گردن  و ستون فقرات دچار آسیب شدم . هنوز هم بعد از ۳۰سال مشکل دارم و چند ماه بعد هم جنگ تمام شد و خدمت ما هم تمام شد. جهت درصد جانبازی و اعزام به کمیسیون پزشکی به یگان اعزام کننده مراجعه کردم.  به من گفتند  که  بابت کمر و کتف درصدی تعلق نمی گیرد و مدارک پزشکی باید ضمیمه باشد. من هم مدارکم از سال ۷۸به بعد است و مدارک قبلی را گم کرده ام. به هر حال حتی حاضر نشدند مرا به کمیسیون بفرستند.

-  شرط  پذیرش جانبازی فاقدین  صورت سانحه و مدارک بالینی همزمان با مجروحیت برای کسب پنج درصد جانبازی، احراز مجروحیت آنان توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده است. لذا باید کمیسیون پزشکی سپاه شما را تایید کند.

 

چرا در طرح اجباری فرزندان شهید معاف هستند و فرزند آزاده با هر درصدی معاف است اما برای فرزند جانباز بالای ۵۰درصد تاکید شده است؟ حالا هم که نوبت طرح اجباری پزشکان شده است باز هم می گویند فرزند جانبازبالای ۵۰ درصد ممنون می شوم بنده را راهنمایی کنید چگونه می توانم برای مشکلاتم  اقدام کنم؟

- بارها متذکر شده ایم که این قانون و الحاقیه های آن نیاز به اصلاح دارد و مجلس با توجه به شرایط جدید باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند ولی نه از جانب بنیاد و نه از سوی نمایندگان تاکنون اقدام موثری مشاهده نمی شود.