تاریخ : 1399,سه شنبه 27 خرداد12:30
کد خبر : 75447 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مجلس آمادگی خود را برای حمایت قانونی از ایثارگران اعلام کرد


 مجلس آمادگی خود را برای حمایت قانونی از ایثارگران اعلام کرد

بندهایی از این قانون اجرایی نشده است و رزمندگان زیر ۶ ماه و جانبازان زیر ۲۵ درصد از دریافت خدمات محروم هستند که باید به امور آنها رسیدگی شود...

فاش نیوز - درپی تذکر نماینده ایثارگر مجلس که خواستار اجرای کامل و بی قید و شرط قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شد، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آمادگی قوه مقننه برای هرگونه حمایت قانونی از ایثارگران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، علی رضایی، نماینده ی مردم کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: باید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صورت عادلانه عموم جامعه ایثارگری را در بر گیرد و تبعیضی برای اجرا به عنوان درصد بالا و پایین وجود نداشته باشد.

وی خواستار بهره گیری جانبازان زیر ۲۵ درصد از قوانین حمایتی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

علی رضایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: دو روز پیش یکی از جانبازان کرمانشاه در برابر ساختمان بنیادشهید این شهر اقدام به خودسوزی کرد. این جانباز خواستار تسریع در دریافت تسهیلات بوده است.

نماینده مردم  کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی افزود: من به دنبال متهم کردن نیستم اما از تمامی همکاران خواهش می‌کنم به ردیف‌های بودجه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه ویژه شود؛ زیرا زمانی که جانبازی برای دریافت خدمات مراجعه می‌کند، بنیادشهید نبود اعتبارات کافی را دلیل عدم ارائه خدمات عنوان می کند.

وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق دولت به عملکرد بنیادشهید و نحوه ی اجرای قانون جامع ایثارگران اظهار کرد: بندهایی از این قانون اجرایی نشده است و رزمندگان زیر 6 ماه و جانبازان زیر 25 درصد از دریافت خدمات محروم هستند که باید به امور آنها رسیدگی شود.

بر اساس این گزارش در پایان تذکر شفاهی این نماینده ایثارگر، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه ی امروز را برعهده داشت، آمادگی قوه مقننه برای هرگونه حمایت قانونی از ایثارگران را اعلام کرد.

نیکزاد در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: امیدوارم آقای اوحدی به معنای واقعی به موضوعات مربوط به شهدا و ایثارگران ورود کند. مجلس یازدهم باید به خانواده ی شهدا و ایثارگران خدمت کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در باره حادثه کرنانشاه نیز گفت: موضوع مطرح شده در حال بررسی است اما نباید چنین اتفاقاتی مجدد تکرار شود.