تاریخ : 1399,شنبه 24 خرداد18:30
کد خبر : 75519 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ی مردم محلات و دلیجان

بنیاد تاکنون برای احقاق حقوق ایثارگران کاری نکرده است


بنیاد تاکنون برای احقاق حقوق ایثارگران کاری نکرده است

از مسئولان بنیاد ندیدیم و نشنیدیم فریاد بزنند که حق ایثارگر را بدهید؛ اگر شما شنیده یا در مصاحبه ای خوانده اید به من بگویید تا به شما جایزه بدهم...!

فاش نیوز -  عضو هیئت رئیسه ی مجلس یازدهم رعایت حق و حقوق ایثارگران و تکریم جامعه ایثارگری را خواسته اصلی آنان دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده ی مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایثارگران چیز زیادی نمی خواهند بلکه از کسی که سکان بنیاد شهید را به دست گرفته می‌خواهند حقوقشان را رعایت کند اظهار داشت: من متاسفم که بگویم حقوق قانونی ایثارگران امروز ادا نمی‌شود و این یک واقعیت است.

وی افزود: از آقای اوحدی می‌خواهیم که حتماً این حقوق قانونی را پیگیری و عملیاتی کند و قانون هر چه هست در مورد ایثارگران اجرا شود؛ چرا که هیچ ایثارگری چیزی بیشتر از حق قانونی خود نمی‌خواهد. سلیمی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه به قانون عمل نمی‌شود؛ چرا باید یک جانباز برای داروهای خود دربدر شود و با دفترچه بدون اعتبار در دست، از این داروخانه به داروخانه ی دیگر برود. آیا این تکریم ایثارگران است؟

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات جامعه ی ایثارگری، از جمله بیکاری فرزندان ایثارگران اظهار داشت: آیا می دانید بسیاری از فرزندان ایثارگران، با تحصیلات بالا هنوز که هنوز است بیکار هستند؛ در حالی که در مورد اشتغال آنها قانون وجود دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در بهارستان متذکر شد: ما حتی یک بار از مسئولان بنیاد ندیدیم و نشنیدیم فریاد بزنند که حق ایثارگر را بدهید؛ اگر شما شنیده یا در مصاحبه ای خوانده اید به من بگویید تا به شما جایزه بدهم!

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها از تریبون مجلس مشکلات جامعه ی ایثارگری عنوان شده است، یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی جامعه ی ایثارگری است و مجلس فقط کار نظارت و تصویب قوانین را بر عهده دارد. بنابراین مجلس از لحاظ تصویب قوانین ایثارگری تاکنون کم نگذاشته است. اما آیا رییس بنیاد شهید یک بار هم که شده در هیئت دولت فریاد زده است که حقوق این ها را بدهید؟ اگر فریاد زده سند بیاورد.

عضو هیئت رئیسه ی مجلس یازدهم با اشاره به انتخاب رئیس جدید بنیاد شهید متذکر شد: ما آقای اوحدی را به عنوان یک فرد متدین می‌شناسیم و ایشان خوش سابقه هستند و امیدوارم در مسئولیت جدید بتواند منشاء خیر بسیاری برای جامعه ایثارگری باشد.

حجت‌الاسلام سلیمی در خصوص اولویت‌های کادر مدیریت جدید بنیاد شهید تاکید کرد: معیشت و مسکن ایثارگران و اشتغال، مهمترین اولویت های کنونی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که همه ی آنها در قانون آمده است. اگر بنیاد شهید قانون را پیگیری و اجرایی کند بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

نماینده محلات در بهارستان در پایان متذکر شد: خواهشی که از آقای اوحدی دارم این است که مسائل مالی هلدینگ کوثر را شفاف‌سازی کند؛ چراکه هنوز شفاف نیست و شدید بو می دهد و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد باید برطرف شود.