تاریخ : 1399,دوشنبه 02 تير16:00
کد خبر : 75522 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مسئولان باید ایثارگران استان ها را دریابند


مسئولان باید ایثارگران استان ها را دریابند

امیدواریم در کنار منشور شهروندی دولت، حقوق خانواده های ایثارگران هم مکتوب شده و دولتمردان در تمام ادارات برای آنها ارج و قربی قائل شوند...

فاش نیوز - فرزندان شهدا و ایثارگران در حال حاضر گوشه نشین شده اند و این وظیفه ما است که آنها را دریابیم و باید کشور را به دست اهلش داد؛ چرا که این قشر همه تحصیل کرده و با سواد هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده ایثارگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت جامعه ایثارگری با بیان اینکه چگونه است که پول و اعتبارات کافی برای جاهای دیگر است اما برای آنهایی که جان و مال و جوانی خود را داده اند پول نیست اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید جرات کافی داشته باشند و از حق و حقوق مظلومان دفاع کنند و جایگاه واقعی خانواده بزرگ ایثارگران را به آنان بازگردانند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید به درستی عمل شود و قابل قبول نیست که برای اجرای کامل آن گفته شود که پول نداریم.

نماینده منتخب آذربایجان غربی در بهارستان ادامه داد: فرزندان شهدا و ایثارگران در حال حاضر گوشه نشین شده اند و این وظیفه ما است که آنها را دریابیم و باید کشور را به دست اهلش داد؛ چرا که این قشر همه تحصیلکرده و با سواد هستند.

نماینده دوره هشتم مجلس خاطر نشان کرد: به نظر من مجلس باید مطالبات خانواده بزرگ ایثارگران را بر آورده کند. ما نباید فکر کنیم که فقظ هشت سال دوران جنگ تحمیلی بود و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان آن را تحمل کردند و این دوران تمام شده است. چرا که در باغ شهادت همچنان باز است و در حال حاضر خانواده شهدای خدمت را ببینید، آیا اینها جزو خانواده بزرگ شهدا نیستند؟ پس موضوع شهادت، ایثار و فداکاری یک امر حیاتی و جریانی پیوسته است.

وی یادآور شد: ما باید برابر قوانین و مقررات به روز شده و هماهنگ شویم تا حق و حقوق آنها احیا و خدای ناکرده ضایع نشود. در این چارچوب به نظر من باید مسئولین بیش از گذشته به استان ها سفر کنند و با خانواده بزرگ ایثارگران از نزدیک دیدار و به درد دل های آنها گوش دهند و شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنها را دریابند.

ذاکر اظهار داشت: در انتصاب ها و مدیریت ها، خانواده بزرگ ایثارگران باید سهم خود را داشته باشند، اما متاسفانه رویکرد کنونی دولت تاکنون اجازه نداده است که ایثارگران پر و بال بگیرند و بتوانند به وظیفه ملی خود در قبال انقلاب و نظام عمل کنند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع موجب ناراحتی خانواده های ایثارگران شده است، امیدواریم در کنار منشور شهروندی دولت، حقوق خانواده های ایثارگران هم مکتوب شده و دولتمردان در تمام ادارات برای آنها ارج و قربی قائل شوند.

وی در پایان در خصوص نقش مجلس در ساماندهی به مطالبات ایثارگران گفت: مجلس باید نظارت خود را برای اعمال تمامی مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران جدی کند و اعتبارات مورد نیاز آنها را تامین کند. نمایندگان ملت این وظیفه را دارند که در زمینه اشتغال فرزندان شهدا، تبدیل وضعیت و جامع عمل پوشاندن به سایر مواد قانون ایثارگری برنامه ششم توسعه کشور اهتمام ویژه ای داشته باشند.