تاریخ : 1399,دوشنبه 26 خرداد12:40
کد خبر : 75581 - سرویس خبری : اخبار

پرداخت عمده معوقات ایثارگران و ابلاغ قانون جامع ایثارگران



 

 مراسم تکریم حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی و معارفه سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در این مراسم اظهار داشت: بنده به مدت هفت سال در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان خادم ایثارگران مشغول به خدمت بودم. نخستین قدمی که تلاش کردیم در این مسیر برداریم پرداخت معوقات ایثارگران بود که این معوقات برای برخی از این عزیزان از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود و در نهایت با همکاری دولت محترم این معوقات تا سال ۱۳۹۵ با مبلغی معادل پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اقدام بعدی پیاده کردن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود که سال‌ها بود از تصویب آن می‌گذشت، اما ابلاغ نشده بود. این قانون با دستور رییس جمهور محترم در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد و بر اساس بخشی از قانون دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه جزوه اقدامات بنیاد در طول دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۸ تهیه شده است، اظهار داشت: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته تصور می‌کنیم که جای کار‌های بیشتری وجود دارد، اما با وجود تنگنا‌هایی که به واسطه تحریم‌ها وجود داشت و مشکلات مالی دولت نتوانستیم برنامه‌های خود را به‌خوبی محقق کنیم با این‌ حال امیدوارم جامعه ایثارگری از بنده راضی باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به توصیه پزشکان ادامه خدمت برای بنده مقدور نبود، اما خدمت به ایثارگران تمام‌شدنی نیست و آرزو داشتم می‌توانستم بیش از این در خدمت خانواده‌ها باشم، زیرا تمامی هستی ما از این عزیزان است. زمانی که آقای روحانی رییس جمهوری محترم آقای اوحدی را به‌عنوان رییس بنیاد پیشنهاد دادند بسیار خوشحال شدم، زیرا ایشان از خانواده ایثارگران هستند و امیدوارم در این مسیر موفق باشند. بنده نیز همچنان به‌عنوان نماینده ولی فقیه در حد بضاعت در مسیر خدمت به ایثارگران در کنار ایشان خواهم بود.


منبع : دفاع پرس