تاریخ : 1399,دوشنبه 26 خرداد14:33
کد خبر : 75594 - سرویس خبری : دفاع مقدس

​ام‌البنین کرمان به دیدار فرزندان شهیدش شتافت



 

​ام‌البنین کرمان به دیدار فرزندان شهیدش شتافت

 
 حاجیه‌خانم «بی‌بی جلیله قوامی راد» مادر سه شهید سرافراز «محمدحسین، محمدحسن و محمد عباس سیف‌الدینی راد» و همچنین مادربزرگ شهید گران‌قدر «محسن برهانی» که از مدتی قبل در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) کرمان بستری بود شامگاه یکشنبه ۲۵ خردادماه ۹۹ پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان برومند خود دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود و شهدایش شتافت.
مراسم تشییع این مادر بزرگوار صبح امروز دوشنبه ۲۷ خردادماه از حسینیه ثارالله کرمان به همراه قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.
محمدحسن سیف‌الدینی راد در ۳۱ فروردین ۱۳۴۱، محمدحسین در ۲۶ آذر ۱۳۴۲ و محمد عباس دیگر برادر ایشان در ۱۱ بهمن ۱۳۴۴ در شهرستان کرمان متولد شده‌اند. محمدحسن تا پایان مقطع کاردانی در دانشگاه تربیت‌معلم درس خواند و معلم بود و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در پنجم مهر ۱۳۶۰در آبادان براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.
محمدحسین نیز دانشجوی مقطع کاردانی و معلم بود و در سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. وی نیز همانند برادران خود به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در عملیات والفجر ۸ به‌شدت مجروح شد و در دوم مرداد ۱۳۶۷ در بیمارستان کرمان براثر صدمات ناشی از مواد شیمیایی به شهادت رسید.
محمد عباس نیز به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت، وی یکم فروردین ۱۳۶۳ در طلائیه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
محسن برهانی نوهٔ این مادر گرانقدر نیز ۸ مهر ۱۳۴۸ در شهرستان رفسنجان متولد شد تا سال چهارم متوسطه تحصیل کرد و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در چهارم دی ‌۱۳۶۵ در ام الرصاص براثر اصابت ترکش به شهادت رسید، پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص سال ۱۳۷۵ در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده شد.
گفتنی است رهبر گران‌قدر انقلاب در جریان سفر خود به استان کرمان در سال ۱۳۸۴ با این اسوه صبر و استقامت دیدار داشته‌اند.

منبع : ایثار