تاریخ : 1399,پنجشنبه 29 خرداد19:30
کد خبر : 75598 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تأکید نماینده مردم مهریز و بافق

تنقیح قوانین، ضروری ترین اقدام مجلس درباره ایثارگران


تنقیح قوانین، ضروری ترین اقدام مجلس درباره ایثارگران

اجرایی شدن بسیاری از قوانین جامعه ایثارگری تاکنون بر زمین مانده است و وظیفه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است که اجرای آنها را پیگیر شوند...

 فاش نیوز -  نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خواستار تنقیح و بروز کردن قوانین ایثارگری در دوره یازدهم مجلس شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز و بافق، ابرکوه و بها آباد در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه ی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی و تحریمی کشورمان، ضروری ترین اقدام قوه ی مقننه را تنقیح و روزآمد کردن قوانین ایثارگری دانست و اظهار داشت: من فکر می کنم که در شرایط کنونی کشور ضروری است که در حوزه ی قوانین ایثارگران، مجموعه ی قوانینی که تابحال تصویب شده است تنقیح و بروزرسانی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه مجلس دهم قوانین خوبی را در حیطه ی ایثارگری تصویب کرد اما کمبود اعتبارات در قانون بودجه ی سال 99 اجرای مصوبات ایثارگری را به تأخیر انداخته است یادآور شد: به نظر من اجرایی شدن بسیاری از قوانین جامعه ایثارگری تاکنون بر زمین مانده است و وظیفه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است که اجرای آنها را پیگیر شوند.

صباغیان در مورد تغییر مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این موضوع به فردی که در رأس مدیریت بنیاد قرار گرفته است بستگی تام و کاملی دارد که ایشان(آقای اوحدی) چه برنامه های کوتاه و بلند مدتی برای تمشیت امور جامعه ی ایثارگری در دست اجرا دارد.

نماینده دوره ی نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران متذکر شد: به نظر من اجرای همین قوانین ایثارگری موجود هم می تواند به عنوان یکی ار اولویت های مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و معتقدم اگر همین قوانینی که در حوزه ی ایثارگری هست، در صورتی که به طور کامل اجرا شود بسیاری از مشکلات معیشتی، دارویی و اشتغال در جامعه ایثارگری حل و فصل خواهد شد.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد: متاسفانه در کشور همچنان مشکلات اقتصادی وجود دارد و کمبود بودجه داریم و دچار تحریم هستیم؛ اما با این وجود اگر هر کدام از مدیریت های کشور پیگیر دستگاه های ذیربط خود باشند، مسلما نتیجه ی مطلوبی خواهند گرفت.

نماینده ی مجلس یازدهم تاکید کرد: الحمدالله مجلس انقلابی و کارآمد، که مطالبه ی مردم و مد نظر مقام معظم رهبری است تشکیل شده است، اما باید مراقبت کرد؛ این مجلس در حد شعار و کلام باقی نماند؛ چرا که خطری است که در مجالس و دولت‌های قبل تجربه شده است.

نماینده ی مردم مهریز و بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در بهارستان ادامه داد: مجلس دو وظیفه ی قانونگذاری و نظارتی بر عهده دارد. اگر نمایندگان این دو وظیفه را به نحو احسن انجام دهند، مجلس یازدهم انقلابی، کارآمد و قوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمینه قانونگذاری با تورم قوانین رو به رو هستیم و متاسفانه مجالس قبلی در تنور این تورم دمیده‌اند؛ اما بایستی تنقیح صورت گیرد، تصریح کرد: در بعد نظارتی، مجالس قبلی، به ویژه مجلس دهم ضعیف عمل کردند، لذا زمانی مجلس یازدهم انقلابی خواهد بود که در زمینه ی نظارت، قوی ظاهر شود؛ چراکه ریشه ی تمامی مشکلات مردم و مشکلات اقتصادی به نبود نظارت منتهی می‌شود. بنابراین مجلس باید وظیفه خود را انجام دهد و در چارچوب قانون عمل کند.