تاریخ : 1399,سه شنبه 03 تير18:30
کد خبر : 75624 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

خصوصی سازی عامل اصلی رکود و تورم


خصوصی سازی عامل اصلی رکود و تورم

ما با آمریکا و اروپا معیشت مناسب به دست نمی آوریم معیشت مناسب را کشوری به دست می آرود که قدرتمند باشد.

داریوش احمد رضا بهمنیار

فاش نیوز - ما با آمریکا و اروپا معیشت مناسب به دست نمی آوریم معیشت مناسب را کشوری به دست می آرود که قدرتمند باشد و بتواند سهم خود را در دنیای کنونی بگیرد.

بنابر این بنیه نظامی قوی و اقتصادی قوی به کشور ما اقتدار می دهد و این اقتدار توانمندی اقتصادی را تامین می کند. پس به موازات آن با عدالت اقتصادی در داخل ، مسائل اقتصادی و اشتغال جوانان حل می شود.  البته برای عدالت ابتدا باید سراغ خصوصی سازی که کمر ملت و دولت را شکسته است رفت.

بعد از ارتحال حضرت امام (ره) موضوع خصوصی سازی عامل تورم رکود و تنزل اقتصادی در زندگی مردم ایران شد چرا که اموال عمومی با قیمت های بسیار نازل و به صورت مفت و مجانی به "ویژه خواران" تقدیم شد. آن هم بصورت قانونی، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، معادن و صنایع فولادی همه با قیمت های پایین به گروه های خاص یا نزدیکان هدیه شد و یا به ده درصد قیمت واقعی از دولت خریداری گردید.

بنابر این در حال حاضر دست دولت خالی شده و مجبور است از بانک مرکزی، بانک ها، آستان قدس و .... پول قرض و به اقتصاد کشور تزریق کند که نتیجه آن تورم خواهد شد.

پس باید بدانیم که عامل اصلی تورم و خرابی فاجعه بار کشور در ابتدا خصوصی سازی ناقص و پر از مفسده ای بوده است که در تمام دولت ها به شدت رسوخ کرده و نتیجه اش خالی شدن دست دولت از صنایع و معادن استثنایی و درآمد ساز خودش است.

بخش خصوصی هم از یک نفر می خواهد بجای سه نفر کار بکشد و دو نفر دیگر را اخراج کند و اکثرا آنها هم به دنبال فروش زمین و ساختمان های خود هستند نه توسعه اشتغال و تولید.

بنابر این باید با تاراج گران و چپاولگران اموال عمومی (خصوصی سازی) برخورد شود و سران آنها اعدام شوند و تمام املاک و کارخانجات از آنها باز پس گرفته و به دولت برگردانده شود. چرا که متاسفانه بزرگترین فساد اقتصادی کشور در جریان ارزان فروشی صنایع و معادن به ویژه خواران و شرکای خصوصی بخش دولتی تحت عنوان خصوصی سازی صورت گرفته است.

در این راستا باید اذعان کرد که فروش صنایع و معادن ثروت ساز کشور تحت عنوان خصوصی سازی در واقع چوب حراج بر اموال مردم و عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است.

بنابر این راه حل نجات اقتصاد و معیشت مردم هم بازگشت صنایع و معادن به تاراج رفته ارزشمند و پولساز به بیت المال است. همچنین برای عبرت دیگران باید تاراج گران اموال عمومی که زمینه ساز تورم و تنزل زندگی مردم بوده و هستند اعدام شوند و برای همیشه رانت خواری، اختلاس و ویژه خواری ها برای همیشه نابود شود.

داریوش احمد رضا بهمنیار

عامل اصلی تورم و خرابی فاجعه بار کشور اول نتیجه خصوصی سازی ناقص و پر از مفسده ای است که در تمام دولت ها به شدت ادامه داشته است و نتیجه اش خالی شدن دست دولت از صنایع و معادن استثنایی و درآمد ساز خودش شده است