تاریخ : 1399,سه شنبه 27 خرداد13:44
کد خبر : 75628 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

درصد، ملاک بهره مندی از امتیازات نباشد!



امید

امید - با سلام و درود و آرزوی موفقیت برای نمایندگان مجلس یازدهم

 اینجانب یکی از جانبازان دوران 8 سال دفاع مقدس می باشم که در سال 63 تا 66 در شلمچه و جزیره مجنون و در خط مقدم خدمت نمودم و در بیش از 5 عملیات نظامی از جمله والفجر و کربلا 4 و 5 شرکت داشته ام که در عملیات والفجر و با برخورد تیر مستفیم مجروح شده و به درجه جانبازی نائل گردیدم. لیکن جانباز 10 درصد معرفی شده ام که انگار در قیاس دیگر جانبازان عزیز فقط اسمش جانبازی است.!

من نمی دانم در مملکت ما کسانی که قانون گذاری می کنند به تبعات تصمیمی که می گیرند فکر هم می کنند؟

مگر می شود برای جان فشانی و از جان و مال خود گذشتن درصد تعیین کرد و به ازای درصد پاداش داد؟!

 آیا کسانی که در یک سنگر بوده اند و یک هدف داشته اند و آن هم دفاع از جان و ناموس و خاک بوده باهم برابر نیستند، یعنی چون آن جوانی که تیر با اختلاف 5 سانتی به بازویش خورده رشادتش کمتر از دیگری بوده که متاسفانه  تیر به قلبش خورده و شهید شده؟ و آیا رشادت و جان فشانی فردی که در مرکز شهر بوده و اصلا" پایش به جبهه نخورده و چه بسا اصلا" حاضر به دفاع از مملکت هم نبوده ولی در بمباران شهرها و بر اثر برخورد شیشه خانه به دست و پایش مجروح و الان بالای 25 درصد جانبازی دارد بیشتر از ما ایثار کرده که در جبهه بودیم و مجروح شده ایم؟

خیلی عجیبه بنده که جانباز هستم حق و حقوقم از فرزند جانباز 50 درصد کمتر است؟ فرزندان بنده نه امتیاز درست و حسابی برای ورود به دانشگاه دارند و نه سهمیه به درد بخوری برای استخدام و تبدیل وضعیت!

واقعا نمی دانم چه بگویم.

 بعد از 40 سال و بعد از 10 دوره که هر دوره مجلس که معمولا بیش از 300 نفر از برگزیدگان مردم و از نخبگان هستند و سالها سکان قانون گذاری و بعدا زمام امور کشور را در دست دارند، وجود چنین قوانینی در کشور ما موجب تاسف است. رنج آورتر از همه این است که بنده که 40 سال است اسم جانباز را یدک می کشم خیری از بنیاد شهید ندیدم و همواره مسئولین دلیل این بی مهری را نداشتن بودجه اعلام می کنند، لیکن دوباره از گوشه و کنار اخباری منتشر می شود که بله فلان کارمند هم که حین کار صدمه می بیند برودبنیاد شهید 5 تشکیل پرونده بکند و درصد جانبازی بگیرد!

 آقایان شما را به خدا یک بار بیایید برای همیشه درست و اصولی تصمیم بگیرید، به والله نیاز به این همه قانون و تبصره و استفساریه نداریم. نماینده با تصویب قوانین روشن و دقیق نباید اجازه تفسیر به رای در قانون را به هر مسئولی بدهد تا سلیقه ای رفتار نماید. شما را به خدا درصدبندی را بردارید. درصد بندی را ملاک بهره مندی از امتیازات نگذارید.