تاریخ : 1399,دوشنبه 02 تير16:25
کد خبر : 75703 - سرویس خبری : فضای مجازی

اطلاعیه انجمن جانبازان نخاعی درباره ویلچرهای تولید داخل و وارداتی


اطلاعیه انجمن جانبازان نخاعی درباره ویلچرهای تولید داخل و وارداتی

در روزهای اخیر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان های مختلف بدون تائید و هماهنگی با انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان و بدون نظرخواهی و نادیده گرفتن حق انتخاب جانبازان ویلچرهایی با علامت تجاری گیتی تک البرز تحویلشان شده که موجبات نارضایتی ایشان را فراهم آورده است.

فاش نیوز - در روزهای اخیر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان های مختلف بدون تائید و هماهنگی با انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان و بدون نظرخواهی و نادیده گرفتن حق انتخاب جانبازان  ویلچرهایی با علامت تجاری گیتی تک البرز  تحویلشان شده که موجبات نارضایتی ایشان را فراهم آورده است.

به عرض جانبازان عزیز می رساند که پس از عدم واردات ویلچر خارجی توسط بنیاد، انجمن از طریق وزارت بهداشت و درمان و ملاقات با وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به دستور ایشان با رییس هیئت امنا صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در دفتر انجمن جلسه گذشته شد تا بتوان راهکار عملیاتی را یافت تا با ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی  لیست پیشنهادی  اقلام و لوازم و تجهیزات وارداتی انجمن  شامل ۱۰ قلم کالا از جمله ویلچر  وارد کشور گردد و بنیاد ما به ازای ریالی آنرا به وزارتخانه پرداخت نماید که متاسفانه این امر علیرغم برگزاری چندین جلسه کاری با هیئت مدیره انجمن و همچنین چند جلسه با حضور مسئولین مربوطه بنیاد، ازطرف بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام نگردید. 

بنابراین انجمن با تاکید بر واردات خارجی به ظرفیت های داخلی تولید ویلچر پرداخت در حال حاضر  پنج  نوع ویلچر ایرانی وجود دارد که هر کدام می تواند برای تعدادی از جانبازان قابل استفاده باشد اما متاسفانه مشاهده شده که بنیاد هیچ گونه حق انتخابی برای دوستان قائل نشده و به طور سرخود و بدون اینکه نظر جانباز را بخواهد ویلچر را برای ایشان ارسال می کند.

جهت اطلاع و برای مثال در حال حاضر نوعی ویلچر کربنی ایرانی وجود دارد که به جهت شکل ظاهری و سبکی و فعال بودن مناسب کسانی است که بخواهند از یک ویلچر جمع و جور استفاده کنند و یا ویلچرهای مهندسی معکوس شده از دو مدل ایتالیایی که حدود  وزن واقعی و نه اسمی آنها بین ۱۲ تا ۱۴ کیلو بوده و برای افرادی که ترجیحشان استفاده از ویلچرهای سبک می باشد مناسب است.

اما در مورد ویلچر امید آذین (و نه ویلچر شرکت گیتی تک البرز) به اطلاع عزیزان می رساند که بنابر ادعای مسؤولان بنیاد شهید صرفاٌ بدلیل معذوریت از پر کردن انبارهای بنیاد از ویلچرهای وارداتی، تعداد محدودی از این ویلچرها  بعنوان نمونه آزمایشی خریداری شده است.

وقتی  برای اولین بار ویلچر فوق در کمیته تجهیزات انجمن مورد بررسی قرار داده شد ملاحظه گردید که مملوّ از نقص و ایراد بوده که با اعلام به شرکت تولیدکننده خوشبختانه در وهله اول بسیاری از ایرادهای ویلچر را برطرف کردند.

همچنین برای مدیران این شرکت توضیح داده شد که جانبازان در واقع روی این ویلچر زندگی می کنند و بحث  یک روز و دو روز نیست و جانبازان نخاعی بخش اعظم عمرشان را باید روی ویلچر بگذرانند؛ بنابر این ویلچر باید از یک راحتی نسبی برخوردار باشد.

در مرحله بعد و ارزیابی های بعدی ویلچر امید آذین، تایید انجمن نسبت به ویلچرهای تولیدی این شرکت برای خرید مجدد بنیاد مشروط به تحقق 14 مورد تغییرات در این ویلچر بوده (به شرح نامه پیوست) که اگر بتوانند با انجام این تغییرات ویلچر را به حد ایده آل برسانند، تایید نهایی خواهد شد و در غیر این صورت بایستی از لیست خرید بنیاد حذف شود.

به طور خلاصه آنکه انجمن جانبازان نخاعی به موازات حمایت از تولیدات داخلی باکیفیت در حوزه تجهیزات و لوازم بهداشتی و حرکت به سمت خودکفایی، از لزوم خرید و واردات انواع  محصولات خارجی ونه یک مارک خاص از وسایل و لوازم مصرفی تا قبل از رسیدن تولید داخلی به کیفیتی در سطح مطلوب کوتاه نیامده و طی چندین نامه و جلسه با مسؤولین ذیربط بنیاد در خصوص خرید خارجی پافشاری کرده و ملاک رضایتمندی و سلیقه و عادت جانباز نخاعی را در تهیه وخرید اقلام و تجهیزات بهداشتی ومصرفی از جمله ویلچر مد نظر قراردهند. 

در همین جا شده اعلام می دارد:

انجمن جانبازان نخاعی از تمام کسانی که در حوزه تجهیزات دارای تخصص بوده و تمایل به همکاری دارند، دعوت نموده و دست آنها را برای همکاری می فشارد و از هرگونه کمک و مساعدت آنان استقبال می نماید.

روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان.