تاریخ : 1399,شنبه 31 خرداد16:18
کد خبر : 75709 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

کمک معیشت به جانبازان فاقد شغل و درآمد پرداخت می شود



 آیا حقیقت دارد که می خواهند سهمیه ایثارگران25% را تغییر بدهند؟ در کانال ها و گروه ها از این حرفها زیاد است و دارند نفراتی جمع می کنند تا سهمیه ایثارگران را تغییر بدهند
آیا امکان دارد برای کنکور 99 در سهمیه ها تغییراتی ایجاد شود؟

- فشار گروهی که مدیریت آنها در وزارتخانه های مربوطه است با ایجاد کانال و فعالیت در فضای مجازی به دنبال این اقدام هستند. ولی تاسف بار تر از آن، وجود مدیرانی در بنیاد است که جیره خوار ایثارگران اما در کنار این افراد و یا اینکه کاملا" منفعل نظاره گر جریان هستند. البته بدیهی است همه این اقدامات بستگی به مجلس و نمایندگان آن دارد که تا چه میزان واداده باشند و تسلیم این جو شوند.

 

من جانباز ۲۵٪ هستم و کارگر مغازه ای بودم و دو سال پیش بازنشسته شدم فرزندی دارم ۲۵ساله که  با ۸۳ ٪معلولیت جسمی و ذهنی دچار بیماری صعب العلاج است. بنیاد جانبازان تا سه ماه قبل به عنوان کمک هزینه مبلغی  مستمری به عنوان هزینه نگهداری فرزندم به ما می داد که از سه ماه پیش قطع شد. لطفاً   دلیل  قطعی مستمری چیست ؟ تکلیف ما با حقوق بازنشستگی که کفاف مخارج ما را نمی‌دهد چیست؟

- مستمری های جزیی که در گذشته بنیاد پرداخت می کرد به مرور قطع شده است و اگر کمک معیشت دریافت می کردید برابر قانون کمک معیشت به جانبازانی که فاقد شغل و درآمد باشند پرداخت می شود اما شما بازنشسته هستید .

 

من جانباز 20 درصد بودم ولی به 10 درصد کاهش پیدا کرد و 6 ماه سابقه جبهه دارم 27 سال در اداره برق کار کردم و امسال با احتساب سختی کار و با 35 سال بازنشسته شدم. سوال این است که حقوق و پاداش آخر خدمتم با 24 ماه آخر خدمت محاسبه و یا با آخرین ماهی که حقوق و مزایا گرفتم حساب می شود؟

- برای کارکنان دولت، آخرین دریافتی بابت حقوق و فوق‌العاده‌ شغل و  سایر فوق‌ العاده‌ ها  ملاک پرداخت پاداش پایان خدمت است.