تاریخ : 1399,شنبه 31 خرداد16:20
کد خبر : 75710 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

نحوه استفاده از سنوات ارفاقی بازنشستگی ایثارگران



من و خواهرم فرزند شهید  و هر کدام دارای ١٠ و ١٥درصد جانبازی هستیم. کارمند آموزش وپرورش بودیم و دو سال پیش با استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد و استفاده از سنوات ارفاقی بازنشسته شدیم. اما حقوق هر کدام از ما نزدیک ١ تا ١/٥ ملیون کم شد. حالا شنیده ام که باید حقوق کامل به ما داده می شد. لطفا در این مورد راهنمایی کنید، چون وزارت آموزش و پرورش بدلیل زیاد بودن افراد قادر به انجام این کار نیست.

- اگر از قانون نحوه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت که برای عموم کارکنان بوده استفاده کرده باشید، این مشکل برای شما به وجود آمده است. در صورتیکه از قانون نحوه بازنشستگی مربوط به ایثارگران که فرزندان و همسران شهدا نیز می توانند از هشت سال سنوات ارفاقی استفاده کنند ، استفاده کرده باشید باید پیگیر اصلاح حکم خود باشید.

 

برادر جانبازی در مورد نوع مجروحیت(پرتاب از خودرو یا بلندی ) و اختصاص درصد پایین نوشته بود . آیا نوع  و شیوه مجروحیت ( تصادف با ماشین در متطقه ویا پرتاب شدن از خودرو  ) بر اثر موج انفجار با خوردن تیر و یا ترکش از حیث اختصاص  در صد  فرقی دارد؟ در حالی که در تعریف جانباز امده است" هر نوع حادثه ناشی از جنگ ... چرا پزشکان محترم شاغل در کمیسیون پزشکی در مقابل نص صریح قانون اجتهاد می کنتد و تعریفی را که قانون از جانباز ارائه کرده قبول ندارند؟ مگر نمی دانند این از مصادیق بارز حق  الناس است؟ آیا مرجع دیگری برای دادخواهی نیست؟

-  کلیه حوادث در مناطق عملیاتی که منجر به مجروحیت و آسیب شود بدون استثنا مشمول تعریف جانبازی می شود و لزومی ندارد حوادث فقط ناشی از تیر و ترکش باشد .

 

جانباز ۵درصد هستم و گواهی صورت سانحه دارم ولی دربیمارستان بستری نشده ام و نامه از دکتر اصلانی و قانعی دارم مبنی براینکه با گاز خردل آلوده شده ام ولی سپاه جواب قانع کننده به من نمی دهد از سال ۸۳ در حال پیگیری هستم لطفا مرا راهنمایی کنید.

- سپاه باید شما را به کمیسیون پزشکی معرفی کند و حسب نظر کمسیون پزشکی بدوی و عالی برای شما تصمیم گیری شود. نظر پزشکان به ویژه معتمدین آنها خوب است و نظر کمیسیون شما را در پیگیری قانونی کمک می کند. پیگیر کمیسیون باشید .