تاریخ : 1399,یکشنبه 01 تير12:38
کد خبر : 75729 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سرمایه‌های کشور هستند



 

خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سرمایه‌های کشور هستندسعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه) با حضور در منزل مادر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» با خانواده معظم این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی که همراه خانواده خود به دیدار این مادر شهید رفته بود با تجلیل از ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای مدافع حرم اظهار داشت: خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سرمایه‌های کشور هستند و پدران و مادران این شهدا باید به تربیت این چنین فرزندانی افتخار کنند.

اوحدی افزود: اینجا بیت‌الشهداست و افتخار بزرگی برای من و خانواده‌ام است که در این خانه حضور پیدا کرده‌ایم. جسم مادی شهدای ما توان نگهداری از روح بلندشان را نداشت و از این جهان مادی رفتند با این تفاوت که اغلب هم زمان و هم مکان عروج عاشقانه‌شان را می‌دانستند و گاه تعیین می‌کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار به بیان خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و دوران اسارت پرداخت.

مادر شهید الله کرم نیز در این دیدار گفت: ما چون قرآن می‌خوانیم باید به دستورات آن هم عمل کنیم. جواد هر وقت برای رفتن آماده می‌شد از من می‌خواست دعا کنم کارش را به خوبی و درستی انجام دهد. ما فرزندانمان را فدای انقلاب اسلامی کردیم و عمرمان را نیز فدای این انقلاب خواهیم کرد.

جواد الله‌کرم شهید مدافع حرم متولد دوم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از رزمندگان سلحشور و فرماندهان رشید مقاومت بود که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) داوطلبانه به سوریه اعزام شد. او سه بار در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ در سوریه مجروح شد و در نهایت در جریان حمله نیرو‌های تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در اردیبهشت سال ۱۳۹۵به شهادت رسید و پیکر مطهر وی در منطقه ماند و سرانجام پس از چهار سال دوری از وطن طی عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در منطقه خان‌طومان کشف و پس از شناسایی هویت در ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ به کشور بازگشت.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید الله‌کرم روز چهارشنبه ۲۸ خرداد مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور تهران در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران برگزار و پیکر مطهر این شهید در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.


منبع : دفاع پرس