تاریخ : 1399,سه شنبه 03 تير19:38
کد خبر : 75831 - سرویس خبری : استان ها

جانباز نخاعی یزدی به جمع شهدا پیوست


جانباز نخاعی یزدی به جمع شهدا پیوست

«علی‌اکبر عربی قریه»، از جانبازان قطع نخاع هشت سال دفاع مقدس در یزد به شهادت رسید.

فاش نیوز - «علی‌اکبر عربی قریه»، از جانبازان قطع نخاعی هشت سال دفاع مقدس در یزد به شهادت رسید.

او در که ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ در سن ۳۲ سالگی در منطقه شلمچه بر اثر برخورد ترکش دچار قطع نخاع شده بود، شب گذشته به جمع دوستان شهیدش پیوست.

شهید عربی که از سال ۱۳۵۶ در میراث فرهنگی یزد مشغول به کار شده بود، در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه، بر اثر برخورد ترکش به کمرش، قطع نخاع و مفتخر به جانباری ۷۰ درصد شد.

«علی اکبر» انسان خوش اخلاق و خوشرویی بود و عشق به میراث، اجازه‌ی خانه‌نشینی را به او نداد و هر روز او را با وجود مشکلات فراوان جسمی و بدون هیچ اعتراضی، با ویلچر راهی محل کارش می‌کرد.

او پس از مجروح شدن در جبهه در قسمت ثبت آثار ملی فعالیت می‌کرد و پرونده‌های ثبتی زیادی را در طی فعالیت خود به ثبت رساند. البته شهید عربی در جایگاه معاون پژوهشی میراث فرهنگی یزد نیز فعالیت داشت و پس از مجروحیت، کتابخانه‌ میراث فرهنگی را در بقعه سید شمس الدین برای اولین بار پایه‌گذاری کرد.

یادآور می‌شود که مراسم وداع با این شهید بزرگوار از ساعت ۱۸:۳۰ فردا چهارشنبه چهارم تیرماه از محل مسجد روضه محمدیه به سمت میدان امیرچخماق انجام خواهد شد و پیکر مطهر وی نیز صبح روز پنجشنبه در امامزاده عبدالله بافق به خاک سپرده خواهد شد.

 

انتهای پیام