تاریخ : 1399,چهارشنبه 04 تير19:25
کد خبر : 75868 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

منع قانونی برای استخدام ایثارگران وجود ندارد



من فرزند جانباز ٧٠ درصد هستم که در سال٨٨ در بنیاد به عنوان نماینده شاهد و با مدرک دیپلم شروع به کار کردم. در سال ٩٠ قرارداد معین و تا سال ٩٥ که چون کاردانی نداشتم بنیاد مرا به شرکتی تبدیل وضعیت کرد. جالب اینکه در سال ٩٤ بنیاد مجوز سهمیه استخدامی داشت و هر چه من قوانین توسعه پنجم و جامع ایثارگران را ارائه دادم گفتند قابل استناد نیست ولی قول دادند بعد ارائه مدرک به قرارداد معین برگردم که از آن  زمان 8ماه گذشته است و هنوزاتفاقی نیفتاده است. به معاون بنیاد کل اقای میرمرادی مراجعه و برای احقاق حق به دفتر رهبری نامه نوشتم که تاکنون جوابی دریافت نکرده ام. متاسفانه دچار سر درگمی در قانون شده و از لحاظ  روحی مضحکه اطرافیان شدم.


- به لحاظ قانونی منعی برای استخدام شما با دارا بودن سهمیه وجود ندارد و انتظار می رود بنیاد قوانین ایثارگران را با نظر مساعدتری اجرا کند . تبدیل قرار داد معین شما به شرکتی کم لطفی مسئولین بنیاد بوده است .

 

ازرزمندگان دفاع مقدس هستم و ۱۶ ماه سابقه جبهه دارم. درقانون برنامه توسعه ششم آمده است اگر رزمنده ای حداقل شش ماه سابفه حضور درجبهه داشته باشد بایدمزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر درسیستم اداری به آن پرداخت شود. لطفا آیین نامه اجرایی آنرا بتبیین کنید؟

- بله این قانون مصوب شده است ولی به دلیل برداشت تنگ نظرانه از قانون توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پاسخ با همین دیدگاه به دستگاههای اجرایی ، عملیاتی شدن آن با مشکل مواجه  شده است و به همین منظور نمایندگان مجلس طرح استفساریه ای برای حل  موضوع در دست اجرا دارند.

 

بنده جانباز 10درصد  و سابقه 17ماه حضور در جبهه را دارم( کارت ایثارگری ارتش ) آیا با این شرایط از خدمت فررندم کسر می شود؟

- فرزند شما از خدمت معاف خواهد شد .