تاریخ : 1399,چهارشنبه 04 تير19:50
کد خبر : 75871 - سرویس خبری : اخبار

در نامه ای به موسسه ایثار عنوان شد

عزم جدی برای حل مشکل ویلچر جانبازان وجود ندارد


عزم جدی برای حل مشکل ویلچر جانبازان وجود ندارد

در پی بروز مشکل در تهیه و تحویل ویلچر برای جانبازان نخاعی و نبود کیفیت در ویلچرهای تحویل شده به بخشی از جانبازان از تولیدات داخلی، انجمن جانبازان نخاعی به صورت مداوم پیگیر این موضوع مهم بوده و در آخرین اقدام، حسین اسرافیلی مدیرعامل انجمن در نامه ای به مدیرعامل موسسه ایثار نکاتی را متذکر شده است.

فاش نیوز - در پی بروز مشکل در تهیه و تحویل ویلچر برای جانبازان نخاعی و نبود کیفیت در ویلچرهای تحویل شده به بخشی از جانبازان از تولیدات داخلی، انجمن جانبازان نخاعی به صورت مداوم پیگیر این موضوع مهم بوده و در آخرین اقدام، حسین اسرافیلی مدیرعامل انجمن در نامه ای به مدیرعامل موسسه ایثار نکاتی را متذکر شده است.

بنا به گزارش روابط عمومی انجمن، متن این نامه به این شرح است:

مدیر عامل محترم موسسه فرهنگی ورزشی و‌توانبخشی ایثار برادر ارجمند اقای مهندس پورحاج رضایی

سلام علیکم.

با احترام متعاقب محول کردن امور مربوط به ویلچر جانبازان نخاعی از سوی معاونت بهداشت ودرمان بنیاد به موسسه ایثار، و پیرو جلسه مورخه ۹۹/۴/۲ باموضوع بررسی راه کار تعیین تکلیف ویلچر جانبازان نخاعی، نقطه نظرات انجمن جانبازان نخاعی به شرح زیر باستحضار می رسد:

۱- انجمن جانبازان نخاعی در پیروی از منویات مقام معظم رهبری و باور بر تولید داخلی به عنوان تنها راه حل مقابله با تحریم های ظالمانه استکبار و خودکفایی داخلی، از حدود ۷ سال گذشته با شرکت های تولید کننده ویلچر داخلی ارتباط برقرار نموده و در جلسات مکرر چه در محل این انجمن و چه در محل شرکت های مذکور از ارائه مشاوره فنی در جهت ارتقا کیفی تولید داخل دریغ ننموده است، لکن متاسفانه تولید کنندگان داخلی هنوز نتوانسته اند حداقل‌های یک ویلچر فعال با کیفیت دارای استانداردهای لازم را برای این گروه از جانبازان تامین نمایند. لذا با توجه به ورود جانبازان به کهن سالی و تحلیل قوای جسمانی و بروز عوارض ناشی از مجروحیت، ویلچرهای داخلی حال حاضر، را مناسب شرایط موجود جانبازان نخاعی نمی داند.

۲- در شرایط کنونی لازم می دانیم به موازات حمایت از تولید داخلی اقدام به تهیه ویلچر خارجی نیز در دستور کار بنیاد قرار گیرد. ( همانگونه که طی هشت سال گذشته این انجمن پیگیر ویلچر مناسب و مطلوب بوده است.) تا در یک بازه زمانی منطقی و مشخص تادستیابی به ویلچر با کیفیت، نسبت به قطع واردات تصمیم گیری شود.

۳- متاسفانه سابقه همکاری این انجمن با مدیران تصمیم گیرنده تهیه تجهیزات پزشکی جانبازان از جمله ویلچر نشان می دهد به علل گوناگون، عزم جدی برای حل مشکل،  اختیار و یا پشتیبانی لازم وجودندارد، در این خصوص می توان به پیگیری های دوساله انجمن از وزیر محترم بهداشت و درمان و رییس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت مذکور و تخصیص ارز دولتی(۴۲۰۰) برای حدود ده نوع تجهیزات و اقلام مورد نیاز جانبازان از جمله ویلچر اشاره کرد، که پس از چندین جلسه کارشناسی، بنیادشهید توانایی جذب این امتیاز را نداشته است.

۴- نتیجه آن که این انجمن پیشنهاد می نماید به موازات اقدام به‌ وارادات ویلچر برای جانبازن نخاعی و در حمایت از تولید داخلی در یک فرایند تعریف شده جهت ارتقا کیفیت، اقدام به خرید ویلچر داخلی برای دیگر اقشار ایثارگری نموده و پس از رسیدن به کیفیت مناسب موضوع استفاده از تولید داخل برای جانبازان نخاعی در دستور کار قرار گیرد.

حسین اسرافیلی مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی