تاریخ : 1399,چهارشنبه 25 تير15:45
کد خبر : 75938 - سرویس خبری : اخبار

مشاور امور ایثارگران سپاه خبرداد:

موافقت نوبخت با افزایش مستمری رزمندگان بسیجی


موافقت نوبخت با افزایش مستمری رزمندگان بسیجی

مشاور امور ایثارگران فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ما به دنبال افزایش ۵۰ درصدی این مستمری (حداقل تا ۱۸۳۵۰۰۰ تومان) هستیم

فاش نیوز - مشاور امور ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عملی شدن وعده های دولت برای افزایش حقوق رزمندگان معسر در تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، جانباز حسین صفری، رییس شبکه ملی ایثارگران که مشاور معاون برنامه و بودجه ی رئیس جمهور هم هست، گفت: طبق مذاکرات انجام شده با دکتر نوبخت، مقرر شد 20 درصد به حقوق رزمندگان بسیجی و معسر اضافه و واریز شود.

صفری افزود: بر این اساس، هفته قبل جلسه مشترکی با دکتر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه داشتیم و ایشان اعلام کرد که دستور اجرایی شدن موضوع را داده ام تا عملی شود.

مشاور امور ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درعین حال با بیان اینکه ما به دنبال افزایش 50 درصدی این مستمری (1835000 تومان) هستیم افزود: پیگیر اجرایی شدن موضوع هستیم تا حداقل حقوق کارکنان دولت به رزمندگان معسر نیز اختصاص یابد.

این در حالی است که بر اساس بند «ژ» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، مسئولیت رسیدگی و ارائه خدمات مطابق قوانین و مقررات به تمام جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدایی که در بنیاد دارای پرونده ایثارگری هستند بر عهده بنیاد است. همچنین مسئول رسیدگی و ارائه خدمات رزمندگان دفاع مقدس با معرفی و تائید واحد امور ایثارگران نیروهای مسلح، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) است.

از سوی دیگر آنچه برابر قانون به وزارت دفاع محول شده است، کمک به رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه و جانبازان معسر بین پنج تا ۲۵ درصد است که برای آن بودجه‌ای از سال ۹۳ لحاظ شده است.

همچنین با توجه به پیگیری های صورت گرفته در رابطه با حقوق و مستمری معسرین و جانبازان زیر 25 درصد، دولت سال 98 لزوم افزایش حقوق و مستمری معسرین را پذیرفت و طبق قانون بودجه سال 98، برای بسیجیان معسر در کمیسیون تلفیق 20 درصد افزایش پیش بینی شده بود که این افزایش از تاریخ 1/1/98 قابل پرداخت و اجرایی شدن بود.

هرچند که سال گذشته مقرر شد تا در تیرماه 98 این مبلغ، به اضافه مابه التفاوت آن (یعنی 150 هزار تومان محاسبه و به حقوق جانبازان معسر اضافه و حقوق معسرین در سال 98 از 600 هزار تومان به 750 هزارتومان افزابش یابد.

بنابر این در این چارچوب در مورخه یکم تیرماه سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی نامه ای به دکتر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه ارسال و از وی خواسته شد تا موضوع افزایش 400هزار تومانی و 10 درصدی مجلس برای ایثارگران معسر نیز لحاظ و اعمال شود.

در این صورت حقوق معسرین بایستی به یک میلیون و 50 هزار تومان افزایش می یافت، چرا که در قانون برنامه ششم توسعه کشور این موضوع تصریح و تاکید شده بود که حقوق و مستمری مشمولان طرح معسرین و ایثارگران جانباز زیر 25 درصد همانند کارکنان دولت افزایش یابد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

http://fashnews.ir/images/upfiles/20190626/Scan_20190626_094817(1).jpg

گفتنی است حسین صفری در باره مبالغی که طبغ برخی شنیده ها به حساب گروهی از رزمندگان بسیجی در برخی مناطق واریز شده اظهار بی اطلاعی کرد و احتمال داد در صورت صحت ، مربوط به معوقات مستمری آنان بوده باشد.