تاریخ : 1399,یکشنبه 08 تير14:28
کد خبر : 75963 - سرویس خبری : دفاع مقدس

آسیب ۲ هزار جانباز شیمیایی بر اثر تحریم دارو



 

آسیب ۲ هزار جانباز شیمیایی بر اثر تحریم دارو/ جنگ تحمیلی آزمایشگاه سلاح‌های پیشرفته غربی بود«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه) در کنگره ملی تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی، با اشاره به علل وقوع جنگ تحمیلی، اظهار داشت: بعد از پایان جنگ جهانی دوم، دنیا به دو قطب تقسیم شد که یک قطب آن آمریکا بود که همه ابزارهای خود را برای غارت کشورهای دنیا استفاده کرد؛ سپس رژیم صهیونیستی ایجاد و فلسطین اشغال شد و در جنگ سال ۱۹۶۷ اسرائیل در مقابل کشورهای عربی در شش روز به پیروزی رسید؛ چراکه پشتیبانی مستکبران را به‌همراه داشت.

وی افزود: در غرب آسیا نیز بهترین یاران امام خمینی (ره) توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و «کارتر» ایران را جزیره ثبات در منطقه دانست؛ چراکه فکر می‌کردند دارند به جهان تک‌قطبی به نفع آمریکا می‌رسند؛ اما امام خمینی (ره) نفس‌های آن‌ها را برید.

اوحدی با اشاره به فاجعه هفتم تیر سال ۶۰، گفت: این جنایت ترور کور نبود، بلکه در اتاق فکر آمریکا طراحی شده بود.

وی تصریح کرد: مستکبران جنگ را بر ما تحمیل کردند چراکه می‌دانستند انقلاب اسلامی ما، انقلابی برای شنیده شدن فریاد همه مظلومان جهان است، بنابراین صحنه جنگ، آزمایشگاهی برای آزمایش پیشرفته‌ترین سلاح‌های غربی شد.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را نقطه عطف شکست تفکر لیبرال در کشور دانست و گفت: این رویداد بزرگ موجب شد تا غربی‌ها بفهمند که به بن‌بست رسیده‌اند؛ بنابراین پس از عزل بنی‌صدر در ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۰، چند روز بعد یعنی هفتم تیر، شهادت آیت الله بهشتی و یارانش رخ داد که این مسیری کاملاً هدایت شده برای تسلیم ملت ایران بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: به برکت حماسه‌های رزمندگان و نفس مسیحایی امام خمینی (ره) و فرماندهی امام خامنه‌ای، از سال ۱۳۶۱ در بسیاری از مناطق جبهه، به نقاط صفر مرزی رسیدیم؛ بنابراین تقریباً از سال ۱۳۶۲ بود استراتژی استکبار علیه ملت ایران تغییر کرد و هزار و ۸۰۰ تن بمب شیمیایی را بر سر ما در جبهه‌ها و شهرها ریخت.

وی با بیان اینکه ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم، گفت: بیش از دو هزار جانباز شیمیایی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند و مستکبران داروهای مورد نیاز آن‌ها را تحریم و آن‌ها را از کوچک‌ترین حق خود محروم کرده‌اند.

اوحدی خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا، وقتی پیشرفته‌ترین هواپیمای آمریکایی به آسمان کشورمان تجاوز می‌کند، دلیرمردان ما با سامانه «سوم خرداد» که تولید داخل است، آن را منهدم می‌کنند.

وی بیان داشت: امروز مدافعین‌حرم اعم از ایرانی، فاطمیون، حیدریون و... هزاران کیلومتر آن طرف‌تر رفتند و آتش فتنه را خاموش کردند؛ بنابراین اگر امروز در این شرایط هستیم، آن شرایط سخت یعنی گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم؛ ولی در گام دوم انقلاب می‌خواهیم به قله‌های موفقیت دست یابیم.


منبع : دفاع پرس