تاریخ : 1399,سه شنبه 10 تير16:15
کد خبر : 76031 - سرویس خبری : اخبار

ساخت مسکن برای ۱۲ هزار ایثارگر



رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد
«سعید اوحدی» در جلسه هیئت دولت، از واگذاری و ساخت مسکن برای ۱۲ هزار نفر از جامعه ایثارگران خبر داد.

ساخت مسکن برای ۱۲ هزار نفر از جامعه ایثارگران

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز گذشته (یک‌شنبه) در جلسه هیئت دولت، از واگذاری و ساخت مسکن برای ۱۲ هزار نفر از جامعه ایثارگران خبر داد و با بیان این‌که رییس جمهور بر تأمین مسکن برای جامعه معزز ایثارگری تأکید دارد، اظهار داشت: در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی تنظیم شده است که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به این‌که آمادگی بانک‌ها را برای تأمین اعتبار دریافت کردیم، افزود: استاندار محترم البرز نیز به ما قول داده است تا مشکل زمین هفت هکتاری منطقه رجایی کرج حل شود تا ان‌شاءالله یک هزار و ۴۰۰ نفر از ایثارگران در این منطقه خانه‌دار شوند.

این درحالی است که وی پیش از این در مراسم افتتاح ۱۷۴ واحد مسکونی در منطقه «هشتگرد» با اشاره به ضرورت اقدامات جهادی برای خدمت به ایثارگران، گفته بود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، زمین مناسب در استان‌های مختلف تأمین شده است تا کار ساخت مسکن در این مناطق نیز انجام شود. در حال حاضر کار ساخت دو هزار واحد در چهار استان زنجان، تهران، اصفهان و مرکزی کلید خورده و تا ان‌شاءالله شاهد تحویل این خانه‌ها به متقاضیان باشیم.

رییس جمهور نیز در این جلسه، دستور داد تا پایان دولت دوازدهم همه مطالبات ایثارگران تسویه شود؛ همچنان که در ابتدای دولت دوازدهم، مطالبات انباشته ایثارگران از دولت‌های قبل تسویه و پرداخت شد.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست که خانواده معظم شاهد و ایثارگران مطالبات معوق داشته باشند.

خاطرنشان می‌شود، بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران در سال گذشته با معرفی بنیاد شهید به شبکه بانکی، از تسهیلات بانکی مسکن با مجموع اعتبار دو هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان استفاده کردند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به تسهیلات خرید مسکن بوده و مابقی در قالب تسهیلات ساخت، مورد بهره‌برداری ایثارگران واجد شرایط قرار گرفته است.

همچنین با پیگیری‌های صورت‌گرفته و توافقات به‌عمل آمده با سازمان ملی زمین و مسکن و با توجه به امکانات موجود در هر استان در سال ۱۳۹۸، واگذاری زمین و پرداخت وجه ریالی ما به ازای زمین جمعاً برای بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از ایثارگران انجام شده است.

موافقت دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹

هیئت وزیران، با پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ موافقت کرد. بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ به ازای هر واحد مسکونی در شهر‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، مراکز استان‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سایر شهرستان‌ها یک میلیارد ریال و روستا‌ها ۶۰۰ میلیون ریال تعیین شد.