تاریخ : 1399,چهارشنبه 11 تير14:46
کد خبر : 76057 - سرویس خبری : بین الملل

نیویورک هم دارای منطقه خودمختار شد



بعد از اینکه معترضان به نژادپرستی در شهر سیاتل آمریکا منطقه خودمختار تشکیل دادند، تصور می‌شد این روند ادامه یابد. دیروز خبر آمده که معترضان نیویورکی نیز منطقه خودمختار تشکیل داده و پلیس را از این منطقه بیرون کرده‌اند.
اعتراضات در آمریکا علیه نژادپرستی ساختاری که از روز قتل وحشیانه جورج فلوید در مینیاپولیس (5 خرداد) شروع شده در آستانه چهل روزگی است. دیروز خبر رسید بعد از «سیاتل» معترضان در «سیتی‌هال » نیویورک نیز منطقه خودمختار تشکیل داده و پلیس را از این منطقه بیرون کرده‌اند. معترضان شب را نیز در منطقه خودمختاری که درست کرده بودند صبح کردند. آنها می‌گویند خواستار اصلاحات ساختاری در اداره پلیس این شهر هستند. ترامپ هفته گذشته در توئیتر نوشته بود: «تا وقتی که من رئیس‌جمهور آمریکا هستم هرگز منطقه‌ای به نام منطقه خودمختار در آمریکا تشکیل نخواهد شد. اگر آنها برای چنین کاری تلاش کنند با زور جدی در برابرشان می‌ایستیم». همزمان با ادامه اعتراض‌ها خشونت‌های مسلحانه نیز در آمریکا به شدت بالا رفته است. مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، با انتشار گزارشی اعلام کرده، در ۸۶ مورد تیراندازی گزارش شده در روز سه شنبه ۳۲ نفر کشته و ۵۹ نفر زخمی شده‌اند.
«مکسین واترز» نماینده دموکرات کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز طی مصاحبه‌ای خواستار ادامه اعتراض‌ها در آمریکا شده است. وی در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی‌سی نیوز» گفته: «بدون برگزاری تظاهرات و اعتراض در کشور شاهد اصلاحات و تغییرات موردنظر نخواهیم بود. ما شاهد بوده‌ایم که اخیراً شهروندان آمریکا از گروه‌های مختلف و با تبار‌های مختلف در اعتراض‌ها و تظاهرات در مناطق مختلف شرکت کردند. مردم ما باید بدانند که اصلاحات و تغییرات موردنظر آنها بدون برگزاری تظاهرات و اعلام اعتراض انجام نخواهند شد».
حماقت باور نکردنی
در اقدامی دیگر در دفاع از نژادپرستی رئیس‌جمهور آمریکا، از «دموکرات‌های بیکاره» بابت تلاش‌های حزب دموکرات در «اورنج کانتی» کالیفرنیا برای محکوم کردن جان وین، هنرپیشه آمریکایی برای «اظهارات نژادپرستانه و تعصب‌آمیز» او حین یک مصاحبه قدیمی و رای آنها به حذف نام او از روی فرودگاهی در «سانتا آنا» انتقاد کرد. ترامپ در این پیام توئیتری همچنین به تصمیم اخیر دانشگاه پرینستون در ایالت نیوجرسی برای حذف نام «وودرو ویلسون»، بیست و هشتمین رئیس‌جمهوری آمریکا از روی دانشکده روابط عمومی و بین‌المللی که جمعه رای آن داده شد، اشاره کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: «چه کسی باور می‌کند که پرینستون نام وودرو ویلسون را از روی یک مرکز سیاستگذاری کاملا مورد احترام برداشت. حال دموکرات‌های بیکاره می‌خواهند تا نام جان وین را هم از روی یک فرودگاه بردارند. حماقت باورنکردنی!» رئیس‌جمهوری اوایل همین ماه هم با اظهارنظری مشابه، طرح نیویورک سیتی برای برچیدن مجسمه تئودور روزولت، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از پله‌های موزه تاریخ طبیعی را محکوم کرده بود. این مجسمه در واقع روزولت سوار بر اسب را نشان می‌دهد، در حالی که یک مرد بومی آمریکایی و یک مرد آفریقایی‌تبار در کنارش قرار گرفتند.
گفتنی است آخرین آمار تلفات ناآرامی‌های آمریکا متعلق به چند هفته پیش است که بنا به دلایل نامعلوم، به روز نمی‌شود! 23 کشته و هزاران زخمی و بازداشتی، آماری است که حدود 2 هفته قبل برخی رسانه‌ها آن را منتشر کردند.