تاریخ : 1399,شنبه 14 تير15:20
کد خبر : 76063 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

بنیاد قوانین ایثارگری را با نظر مساعدتری اجرا کند



فرزند جانباز ٧٠ درصد هستم که در سال٨٨ در بنیاد شهید با مدرک دیپلم شروع به کار کردم در سال ٩٠ قرارداد معین و در سال ٩٥ چون کاردانی نداشتم به شرکتی تبدیل وضعیت شدم. در سال ٩٤ سهمیه استخدامی داشتند و هر چه من قوانین توسعه پنجم و جامع ایثارگران را ارائه دادم گفتند قابل استناد نیست.   دچار سردرگمی در قانون و از لحاظ روحی مشکل پیدا کردم لطفا راهنمایی کنید.

- به لحاظ قانونی منعی برای استخدام شما با دارا بودن سهمیه وجود ندارد و انتظار می رود بنیاد قوانین ایثارگران را با نظر مساعدتری اجرا کند . تبدیل قرار داد معین شما به شرکتی کم لطفی مسئولین بنیاد بوده است .

 

از رزمندگان دفاع مقدس هستم و ۱۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارم. درقانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است که اگر رزمنده ای حداقل شش ماه درجبهه باشد در محل کار باید مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر درسیستم اداری به آنها پرداخت شود.آیا این موضوع صحت دارد.؟

- بله این قانون مصوب شده است ولی به دلیل برداشت تنگ نظرانه از قانون توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پاسخ با همین دیدگاه به دستگاههای اجرایی ، عملیاتی شدن این قانون با مشکل مواجه  شده است و به همین منظور نمایندگان طرح استفساریه ای برای حل آن در مجلس در دست اجرا دارند.

 

بنده جانباز 10 درصد  و سابقه 17 ماه حضور در جبهه را دارم و دارای کارت ایثارگر ارتش هستم  با این شرایط  چند ماه از خدمت فررندم کسر می شود؟

- فرزند شما از خدمت معاف خواهد شد .

 

چرا در خصوص مصوبه مجلس برای رزمندگان با سابقه شش ماه به بالا برای وام خرید مسکن هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است؟

- اخیرا" اعلام شده است که از طریق نیروهای مسلح قرار است این کاربرای رزمندگان انجام شود لطفا پیگیر باشید.