تاریخ : 1399,چهارشنبه 18 تير18:40
کد خبر : 76182 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

تفاوت ایثارگران معسر ساتا و بنیاد در چیست؟!


تفاوت ایثارگران معسر ساتا و بنیاد در چیست؟!

درخصوص رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵درصد که از ساتا کمک معیشت دریافت می کنند، تا کنون مبلغ مندرج برای حداقل حقوق برقرار نشده است.

فاش نیوز - درخصوص رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد که از ساتا کمک معیشت دریافت می کنند، برخلاف بند ب ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، با وجود گذشت سه سال از اجرای برنامه، تا کنون مبلغ مندرج برای حداقل حقوق برقرار نشده است.

 بر اساس این گزارش، بر خلاف تصور و با وجود وعده های آقای نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، میزان افزایش پیش بینی شده در قانون بودجه سال 99 افزایش حقوق برای کمک معیشت بگیران ساتا، لحاظ نشده و رزمندگان معسر هم اکنون فقط مبلغ 860 هزار تومان دریافت می کنند که با هزینه های فعلی همخوانی ندارد.

 بنابراین با توجه به تاکید دولت مبنی بر رعایت عدالت، در خصوص افزایش کمک معیشت رزمندگان تحت پوشش ساتا (که متاسفانه هیچ مسئولی از این قشر دفاع نمی کند) بنیاد و ساتا توپ را در زمین یکدیگر می اندازند.

 هر چند که مطابق قانون، دولت از ابتدای سال1399  باید نسبت به افزایش میزان حداقل حقوق رزمندگان و جانبازان نیازمند و برقراری کمک معیشت رزمندگانی که سالیان سال است پرونده هایشان تکمیل و واجد شرایط شناخته شده است، اقدام می کرد.

 متاسفانه این قشر محروم جامعه هدف هنوز هم با وجود سپری شدن بیش از چهار دهه از پایان جنگ چشم انتظارند.

 دلیل این همه تبعیض بین رزمندگان و ایثارگران معسر ساتا و بنیاد شهید چیست؟ چرا چندین اسم روی این شیرمردان گذاشته شده است در حالی که قبل از این اسم ها، همگی رزمنده بودند. متاسفانه درحال حاضر با چندین اسم این دلیرمردان سر در گم شده اند. آیا مسئولی هست که جواب این همه تبعیض ها را پاسخ دهد؟  

 چرا با توجه به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه کشور پرداخت کمک معیشت جانبازان برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده، در خصوص انتقال پرونده های جانبازان تحت پوشش ساتا به بنیاد شهید و امور ایثارگران تسریع نمی شود؟ متاسفانه تا زمانی که حقوق ناشی از شغل با حقوق ناشی از ایثارگری از هم تفکیک نشود، این بی عدالتی ها ادامه دارد.

سخن آخر اینکه باید حقوق ایثار، بر اساس امتیاز ایثار و میزان جبهه و جانبازی و سایر شرایط ایثارگری و نه تحصیلات و مدرک و نوع اشتغال تعیین شود.

پایان