تاریخ : 1399,چهارشنبه 18 تير12:34
کد خبر : 76253 - سرویس خبری : بین الملل

راهپیمایی هواداران «شیخ زکزاکی» در پایتخت نیجریه



 

جمعی از هوادران «شیخ زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به دستگیری و بازداشت وی از سوی دولت نیجریه، راهپیمایی مسالمت آمیزی را در پایتخت این کشور برگزار کردند.

در این راهپیمایی که در شهر «آبوجا» پایتخت نیجریه برگزار شد گروهی از هواداران شیخ زکزاکی از جمله بانوان با در دست داشتن تصاویر شیخ زکزاکی، خواستار آزادی سریع و بدون قید شرط وی از سوی دولت نیجریه شدند.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ و به دنبال یورش وحشیانه نیرو‌های ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت و محبوس شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیرو‌های امنیتی و نظامی، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

به تازگی پسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مصاحبه‌ای ضمن توصیف شرایط نامساعد جسمانی پدرش در زندان گفت دولت نیجریه ۶ فرزند شیخ زکزاکی را قتل عام کرده است. «محمد ابراهیم زکزاکی» یکی از فرزندان شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگویی که به صورت آنلاین با روزنامه «پانچ» انجام گرفته به جنایاتی اشاره کرد که رژیم نیجریه علیه خانواده‌اش و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده است.

وی در این مصاحبه تصریح کرد که دولت نیجریه ۶ تن از فرزندان زکزاکی را کشته است و هم‌اکنون تنها سه فرزند او زنده هستند.


منبع : دفاع پرس