تاریخ : 1399,چهارشنبه 25 تير14:05
کد خبر : 76406 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

انصارالله: به اسرائیل حمله می‌کنیم

انصارالله مثل حزب‌الله هرچه می‌گوید عمل می‌کند



روزنامه «رأی‌الیوم» طی گزارشی ضمن مرور «هشدارهای انصارالله به عربستان، امارات و اسرائیل» نوشته، انصارالله در مسیر حزب‌الله لبنان حرکت و اغلب تهدیدات خود را عملی می‌کند.

«عبدالله یحیی الحاکم» رئیس‌هیئت اطلاعات جنبش انصارالله یمن اخیرا اعلام کرد «بانک اهدافی در عربستان، امارات و اسرائیل در اختیار دارند و احتمال هدف قرار‌دادن این اهداف وجود دارد». حالا روزنامه رأی الیوم نوشته که چند ساعت پس از این سخنان، سخنگوی ائتلاف سعودی اعلام کرد سامانه دفاعی آنها چهار موشک و شش پهپاد را رهگیری کرده است و اگرچه به مکان رهگیری این موشک‌ها اشاره‌ای نکرد اما سخنگوی انصارالله تأکید کرد که این موشک‌ها به اهداف خود رسیده است.
به نوشته رای الیوم، سخنان عبدالله الحاکم برای هدف قرار‌دادن عمق خاک عربستان تازگی ندارد اما آنچه جدید است اشاره او به اهدافی در امارات و تل‌آویو است لذا باید این سؤال را پرسید که آیا ما در برابر استراتژی جدید توسعه دایره اهداف تا فلسطین اشغالی هستیم؟ آیا جنبش انصارالله موشک‌هایی در اختیار دارد که قادر است به تل‌آویو برسد؟ یا اینکه این تهدیدات صرفا در راستای جنگ روانی است؟
انصارالله مثل حزب‌الله
نویسنده این گزارش این را هم اضافه کرده که «انصارالله در مسیر حزب‌الله لبنان حرکت و اغلب تهدیدات خود را عملی می‌کند و پیشتر به هدف قرار‌دادن ریاض، جده، خمیس مشیط و بقیق مرکز صنایع نفتی عربستان تهدید کرده بود که آن را عملی کرد و این پایگاه‌ها را هدف حملات موشکی و پهپادی دقیق قرار‌داد و حیرت دشمنان و کارشناسان خارجی را برانگیخت».
رأی‌الیوم حتی نوشته درخصوص حمله انصارالله به اهداف اسرائیلی در دوره آینده دو احتمال وجود دارد که وقوع آن بعید نیست، نخست؛ اینکه انصارالله بندر ایلات واقع در شمالی‌ترین نقطه خلیج العقبه را هدف حمله موشکی قرار دهد و این احتمال وجود دارد چرا که بُرد موشک‌ها و پهپادهای این جنبش به بندر ینبع عربستان واقع در شمال غربی این کشور می‌رسد و بندر ایلات نیز تنها چند ده کیلومتری از ینبع فاصله دارد و در حقیقت در تیررس این موشک‌هاست. دوم؛ هدف قرار‌دادن کشتی‌های اسرائیلی در ورودی باب‌المندب یا جنوب دریای سرخ با استفاده از موشک‌های دریایی یا قایق‌های تندرو «استشهادی»، درست همانند اتفاقی که برای کشتی‌های اماراتی و سعودی رخ داد.
این روزنامه همچنین نوشته که جنبش انصارالله پس از گذشت قریب شش سال تجاوزات ائتلاف عربی و بمباران نقاط مختلف یمن، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و دیگر اهدافی باقی نمانده است که سعودی‌ها در صنعا و صعده بمباران کنند لذا باید گفت که هر گونه حمله موشکی انصارالله به امارات یا فلسطین اشغالی با استفاده از پهپاد یا موشک‌های بالستیک طی هفته‌های آینده بعید نیست و چه بسا جدیدترین، خطرناک‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین موارد در جنگ یمن در طول شش سال باشد.
رونمایی از موشک جدید
از سوی دیگر، سرتیپ «عبدالله بن عامر» معاون اداره تبلیغات یمن، در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» ضمن رد ادعای عربستان مبنی هدف قرار گرفتن شهروندان سعودی در حمله ارتش یمن، خبر داد که گونه جدیدی از موشک‌های بالستیک در یمن وجود دارد که «در زمان مناسب» رونمایی خواهد شد. معاون اداره تبلیغات یمن گفت: «ما امروز در برابر عملیاتی بزرگ در عمق خاک عربستان قرار گرفتیم. پیشتر یک موشک‌ بالستیک در عملیات‌ها شلیک می‌کردیم؛ اما امروز چندین موشک و پهپاد به سمت عربستان روانه می‌کنیم». سرتیپ عبدالله بن عامر در ادامه تأکید کرد:‌ «زمان عملیات‌ها و محدوده‌های جغرافیایی محدود به سر آمده است».
معاون اداره تبلیغات یمن همچنین تأکید کرد که عملیات‌های ارتش یمن به صورت کورکوانه صورت نمی‌گیرد و نیروهای مسلح این کشور شهروندان عربستانی را هدف قرار نمی‌دهند بلکه اختلال در عملکرد پدافند هوایی سعودی است که باعث آسیب دیدن آنها می‌شود.
جلال الرویشان، معاون دفاعی و امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن نیز تاکید کرد، عملیات
«توازن بازدارندگی» ارتش یمن همزمان با توسعه موشک‌های بالستیک و پهپادها ادامه دارد، ما در حال توسعه برد موشک‌ها و پهپادها تا مسافتی هستیم که دشمن و کسانی که پشت آنها ایستاده و از آنها حمایت می‌کنند، را غافلگیر خواهد کرد.