تاریخ : 1399,پنجشنبه 26 تير14:09
کد خبر : 76426 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

۲۵‌ زن و کودک یمنی به شهادت رسیدند

جنایت هولناک ائتلاف سعودی در الجوف



منابع یمنی از شهادت بیش از ۲۵ غیرنظامی یمنی در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقه‌ای در استان الجوف، خبر دادند.

منابع یمنی از شهادت بیش از ۲۵ غیرنظامی در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقه‌ای در استان الجوف خبر دادند.
این منابع اعلام کردند: جنگنده‌های ائتلاف سعودی، مراسمی را در یک منزل هدف قرار‌دادند و بر اثر این حمله، بیش از ۲۵ غیرنظامی، که در میان آنها کودکان و زنان به چشم می‌خورند، به شهادت رسیدند. منابع یمنی بیان کردند: این جنایات چند روز پس از آنکه سازمان ملل عربستان را از فهرست کشتار کودکان و زنان خارج کرد، رخ می‌دهد.
«عامر المرانی» استاندار الجوف گفت: دشمن به خوبی می‌داند که روستایی که هدف حمله قرار‌داده است، کاملاً از نظامیان عاری است، با این وجود، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و بر آن اصرار دارد.
از سوی دیگر، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: از زمانی که سازمان ملل نام سعودی را از فهرست کودک کُشی حذف کرد، حملات به زنان و کودکان نیز شدت یافته است.
وزارت بهداشت یمن بیان کرد: از زمانی که عربستان از این فهرست حذف شده است، بیش از ۳۲ کودک و ۲۲ زن در حملات هوایی ائتلاف سعودی شهید و یا زخمی شده‌اند. وی تاکید کرد: به شدت جنایت الجوف که در ادامه جنایات روزهای گذشته دشمن است را محکوم می‌کنیم.
تداوم حملات هوایی  
ائتلاف سعودی با محاصره ظالمانه یمن، باعث شده است که مردم این کشور در مقابله با بحران کرونا، با مشکلات اساسی مواجه شوند. در این میان، عربستان علاوه‌بر محاصره‌، همچنان به حملات تجاوزکارانه خود ادامه داده و زنان و کودکان یمنی را قتل عام می‌کند. در واقع، شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از درگیری‌ها در جهان متوقف شود، اما در مورد عربستان، این امر صدق نمی‌کند. در حمله جدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منازل غیرنظامیان در منطقه «المساعفه» استان «الجوف»، ۹ تن از جمله دو زن و یک کودک به شهادت رسیدند و هفت تن دیگر زخمی شدند، که پنج تن آنها نیز کودک و دو تن دیگر، زن هستند. المسیره گزارش داد، در بمباران ائتلاف سعودی، دو منزل متعلق به شهروندان یمنی در منطقه به طور کامل
ویران شد. ائتلاف سعودی چند روز پیش نیز در شهرستان «وشحه» استان حجه (شمال یمن)، دست به جنایت زد و طی حملات خود، ۹ تن، که همگی زن و کودک بودند، را شهید و دو تن دیگر را نیز زخمی کردند. دولت صنعا اعلام کرد، در این حمله، از بمب آمریکایی هدایت شونده استفاده شده بود. صنعا تصاویری هوایی از ویرانی به جا مانده از بمبی آمریکایی منتشر کرد که منزل یک شهروند یمنی را چند روز پیش در منطقه وشحه هدف گرفته بود. جنگنده‌های ائتلاف سعودی در این حمله، از بمب‌های چند منظوره ساخت آمریکا استفاده کردند.
هشدار سازمان ملل
از سوی دیگر، سازمان ملل نسبت به سرعت بالای شیوع ویروس کرونا در یمن در سایه کمبود کمک‌های انساندوستانه و بحران سوخت، که نتیجه محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی است، هشدار داد. به گزارش ایسنا، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در یمن طی گزارشی، درباره ادامه شیوع سریع این ویروس در یمن، هشدار داد و اعلام کرد، مردم یمن به دلیل در دسترس نبودن مراکز درمانی، در خطر هستند.
در ادامه این گزارش آمده است، بحران سوخت در یمن، دسترسی به غذا، انجام وظایف بیمارستان‌ها و امدادرسانی‌ها، که برای ممانعت از انتقال ویروس ضروری است، را تهدید می‌کند. براساس این گزارش، اقدامات انسانی در یمن برای مقابله با کرونا همچنان با کمبود شدید بودجه روبه روست و این مسئله به تشدید شیوع کرونا دامن زده و پتانسیل شرکای اقدامات انسانی را به خطر می‌اندازد. ۱۵۱۶ تن در یمن تاکنون به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۴۲۹ تن جان باخته‌اند.
نشست قبایل یمن
هفته جاری در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان «حجه» در شمال غرب یمن، 9 غیرنظامی شهید شدند. در همین ارتباط، بزرگان قبایل در استان حجه نشستی گسترده برگزار و بر ادامه بسیح عمومی و تقویت ایستادگی در برابر ائتلاف سعودی و مزدوران آن تأکید کردند.
بر اساس گزارش «المسیره»، «هلال الصوفی» استاندار استان حجه گفت، وحدت جبهه داخلی امروز بیشتر از هر زمان دیگری است و این علیرغم همه تلاش‌های ائتلاف سعودی برای ضربه زدن به یمن از داخل است. وی ادامه داد، نبرد امروز، نبرد گرفتن حاکمیت کشور و خروج آن از وابستگی است؛ این نشست همه را در برابر مسئولیت ادامه مقابله با تجاوز قرار می‌دهد.
الصوفی تمام قبایل را به وحدت صفوف فرا خواند و افزود، کشتارهای وحشتناک مردم حجه توسط ائتلاف سعودی، مانع از سست شدن اراده آنها در ایستادگی نمی‌شود، بلکه بر صلابت آنها تا تحقق پیروزی می‌افزاید.
در بیانیه‌ای که در این نشست قرائت شد، جنایت وحشتناک ائتلاف سعودی در هفته جاری در شهر «وشحه» و کشته شدن چند زن و کودک به شدت محکوم و اعلام شد، مسئولیت این نسل‌کشی‌های جمعی بر عهده سازمان ملل است. قبایل حجه پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و نیز دستاوردهای یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن در عمق عربستان را ستودند و بر تلاش اهالی حجه برای شکست توطئه‌های ائتلاف سعودی در یمن تأکید کردند.

منبع : مهر