تاریخ : 1399,دوشنبه 30 تير12:41
کد خبر : 76500 - سرویس خبری : سیاسی

حزب ها فقط پا عوض می کنند و ...!



محمدرضا سابقی

فاش نیوز - در کویر به علت خشکی هوا، دما به شدت در تابستان افزایش می یابد. لذا دمای ماسه ها آنقدر افزایش می یابد که جانداران کویری به سختی می توانند ایستادن روی آنها را تحمل کنند و برای راه رفتن یا ایستادن روی آن بابد با تعویض به موقع پاها طوری عمل کنند که پای آنها نسوزد. لذا ترجیح می دهند فقط از یک پا برای ایستادن استفاده کنند و به محض داغ شدن پا سریع پای خود را بلند نموده و روی پای دیگر می ایستند.

  این قضیه جناح بازی های سیاسی در کشور است. احزاب سیاسی از همین ترفند برای مصون ماندن از اصطکاک و آسیب پذیری از مطالبات مردم بهره می برند. آنها ظاهرا" فقط با یک جناح روبروی مردم قرار می گیرند و از آنها اعتبار کسب می کنند و قدرت ایستادگی می گیرند اما موقعی که مطالبات مردم، فشار و حرارت انفجاری در میخ های قدرت آنها ایجاد می کنند، ترجیح می دهند داوطلبانه جای خود را به جناح دیگر دهند و اصطلاحا" پای خود را عوض کنند تا بخواهد این جناح هم در فشار مطالبات داغ شود، این بازی تکرار می شود.

  بدنه قدرت یکی است. تفکری واحد برآن حاکمیت می کند و فرمان می دهد جناح های سیاسی در مواقعی که با مطالبه گری های مردمی مواجه می شوند، مارمولک بازی در می آورند. آنها به فرموده آن مرد، انقلاب اسلامی را مرتع و چراگاه فرض کرده اند! 

تا زمانی که نگاه به مطالبات مردمی تغییر نکند، پاسخ به هرگونه مطالبه گری ابتر خواهند ماند.

 به نظر می رسد جناح های سیاسی باید فضا را برای حضور عناصر مردمی مستقل در صحنه سیاسی فراهم کنند و از تصاحبگری انقلاب اسلامی دست بردارند، مردم نیز باید با توجه به این رویکرد دست رد بر سینه جناح بازان چپ و راست، اصولی و اصلاحی بزنند و نیروهای مردمی و انقلابی و فعال را قدرت دهند. مطمئنا" با رویکرد انقلابی می توان به فضل الهی به پیشرفت های بینظیری رسید.

انقلاب اسلامی تحت زعامت ولایت فقیه و اتکا به توان مردمی و انقلابی نسخه بی بدیلی برای رسیدن به عدالت اجتماعی و پیشرفت علمی خواهد بود

سلام خداوند بر شهیدان 

درود بر ایثارگران ...

محمدرضا سابقی