تاریخ : 1399,شنبه 04 مرداد18:50
کد خبر : 76521 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

خواهر شهید چه سهمیه هایی دارد؟



سلام، خواهر امی شهید جزو سهمیه ۲۵ درصد هست یا خیر ؟ آیا امتیاز استخدامی به این خواهران تعلق می گیره یا نه؟ ممنون میشم پاسخ بدین

- بنابر استناد به قانون اساسی کشورمان، در بخشی از قانون بند (و) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب 15 دی ماه 1389 که در تاریخ 22 اسفند 1390 توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح شده، اینگونه آمده است: همه دستگاه‌ها مکلفند در چهاچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود، حداقل 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یکسال اسارت، معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأمین و به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پست‌های بدون متصدی اقدام نمایند و پنج درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و آزادگان زیر سه سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند. در مواردی که نیاز به تخصص دارد رعایت شرایط علمی الزامی است.

 

با سلام و عرض ادب، احتراما به استحضار می رساند که بدلیل آشنایى تازه با سایت شما، نظر و سوالم را در قسمتى نوشتم که آنجا آخرین اظهار نظرها مربوط به سال ٩٧ بود و حال، همان سئوال را به صورت اختصار عرض می نمایم : بنده فرزند شهیدة (مونث) هستم که "مادر و خواهر کوچکم" در بمباران به شهادت رسیده اند، سال هاى خیلى قبل به بنیاد شهید مراجعه کردم ولى گفتند که براى شماها امکاناتى نداریم و فقط در حد معرفى نامه به اداره یا ارگانى امکان داریم !!! حال، خواستم بدانم که آیا براى ما که فرزند شهیدة هستیم ، بلحاظ قانونى بنیاد شهید امکاناتى مثل (کمک هزینه معیشت ، بیمه درمانى و غیره) را براى ما دارد یا خیر؟

- در صورت احراز هویت و داشتن پرونده ایثارگری به عنوان خانواده شهید بنیاد بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظف به اعطای برخی از امکانات به شما می باشد.